סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 15/10/2017

סיכום משחקי השבת במחלקת הנוער

שבוע בינלאומי מצפה לקבוצת הנוער מכבי "שלמה" חיפה בגביע אירופה, מספר שחקני נערים נמצאים באירופה עם הנבחרת בגילם כך שהזירה התפנתה לקבוצות הנערים, הילדים והטרום א' שנכנסו למעגל המשחקים בליגה ובגביע. צילומים: האתר הרשמי (ג'ו הירש).

סוף-סוף נראו חיוכים בקבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה (נהלל) אחרי שחניכיו של מאמנה החדש אוהד רוזלס לא הצליחו לנצח בשלושה משחקים רצופים. הפעם התארחה במגרש בנהלל הפועל נצרת עילית וסיפקה לבעלת הבית את ניצחון הליגה השני שלה העונה - 0:3. אגב, שניהם בבית. באמצע השבוע נאלצו שחקני "שמעון" לצפות באכזבה בשתי נקודות נוספות שברחו מהקן. הנמלטת הייתה מ.ס.כרמיאל/צפת עם 1:1. כרגע קבוצת העמק מדורגת במרכז הטבלה עם שמונה נקודות, בפיגור שבע נקודות מהמוליכה מכבי הרצליה שצברה את מלוא הנקודות.

שני ניצחונות בהפרש ארבעה שערים היו מנת חלקה של מכבי חיפה גולדשנפלד –קצף בליגה הארצית דרום לנערים ב'. באמצע השבוע הביסה קבוצתו של אברהם אבוקרט בבאר שבע את הפועל המקומית 0:4 וכעבור ארבעה ימים שבה למגרשה ב"קצף" והביסה קבוצה דרומית נוספת, הפועל אשקלון בתוצאה 1:5. הניצחון הקפיץ את החיפאים למקום השני (13 נקודות) כאשר רק למוליכה בית"ר ירושלים יותר נקודות (15). בן פרנקו (2) הבקיע את שעריו הראשונים העונה, כך גם משה גולן וטום ברקוביץ וחברם, לירוי גבאי השלים את מכסת השערים והעלה את מאזנו האישי לשבעה שערים. מאחורי דלפק ה"בישולים" ניצבו הפעם בן פרנקו (2), נבו שדו, משה גולן וגיא סנקר. אם אשקלון מחפשת נחמה, היא תוכל למצוא אותה בעובדה שהיא הקבוצה הראשונה שהצליחה לכבוש מול ה"ירוקים". עם הפרש שערים פנטסטי 1:20 חיפה אינה מזילה דמעה.

בכל שבוע צריכה להיות לנו גיבורה, אבל מסתבר שניתן להיות "גיבורים" פעמיים בשבוע ואפילו באותה עיר. שני מכשולים גבוהים עמדו בפני המאמנת ענבל נמני-קנפו ערב משחק החוץ הקשה מול בית"ר טוברוק בנתניה. הראשונה, ניצחון ליגה ביתי אסטרונומי באמצע השבוע על מכבי הרצליה (1:8) והורדת השחקנים לקרקע והשנייה, כמובן הכנה מכסימלית לקראת המשחק בטוברוק מול קבוצה שלא ספגה עד עתה שער חובה. בשתי המשימות מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' מנהלל) עמדה בכבוד . ינאל עראידה עקץ פעם אחת ויחידה (62), המארחים לא הצליחו להשוות ותסכולם הסתכם גם בכרטיס אדום לקראת הסיום. הניצחון "מושיב" את המאמנת וקבוצתה במקום הראשון עם מקסימום נקודות (15), בשלוש יותר ממכבי נתניה (12) והפועל רעננה (11).

מסע מלוא כל הרשת שערים מאפיין את קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה אותה מאמן יוסי ג'אנח. גם היא שיחקה ביום שלישי וניצחה 1:10 את מכבי ברקאי וגם היא יצאה למשחק חוץ שני מול הפועל ניר רמת השרון ושבה עם תוצאה זהה לזו שהשיגה בפתיחת הליגה מול הפועל תל אביב (0:5). בעוד יעל לנגר ותמיר עזה כובשים זה המשחק השלישי ברציפות, ולא היו יותר משלושה מחזורים, עבור עדן אוטאצי ובעיקר נהוראי יפרח (צמד) מדובר בשערי ליגה ראשונים העונה. ארבע קבוצות, מכבי "מקס" חיפה (בעלת ההתקפה הטובה בליגה), הפועל כפר סבא, מכבי פתח תקווה ומכבי תל אביב קוששו את כל תשע הנקודות האפשריות.

בקבוצת הגיל המקבילה, מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן אריק מלכה עברו ארבעה ימים מתישים וקרב חפירות לא פשוט. באמצע השבוע הקבוצה ניצחה 0:1 את עירוני נשר ובשבת תיקו חוץ (1:1) מול הקבוצה העיקשת של הפועל מטה אשר במחוז חוף. חיפה/נהלל שאיבדה נקודות ראשונות מדורגת במקום השלישי ולה שבע נקודות, בשתיים פחות מהפועל קריית שמונה ומכבי אחי נצרת.

פתיחה חלקה לקבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה שצברה ביטחון מניצחון הגביע הגבוה על יוקנעם והמשיכה להפגיז לעבר יעד גבוה יותר- מכבי נתניה שנכנעה ב"קצף" 4:0. אורי עזו שהבקיע צמד בגביע, שחזר אותו גם במשחק זה, עידן אלמישלי שגם הוא הבקיע לפני שבוע, הוסיף בליגה ועידן ברנס השלים ניצחון ראשון לקבוצתו של יורם בסר הנקראת על שם אביו המנוח, ד"ר מיכאל בסר ז"ל ששימש רופא הקבוצה לאורך 25 שנים.

פחות מצב רוח היה  לליעד לבנסולד, מאמן מכבי חיפה גולדשנפלד שקבוצתו פתחה את העונה בילדים א' בהפסד חוץ 3:1 לעירוני נשר. חמזי שיבלי הבקיע את שער הכבוד.

טודו בום בילדים ב'. הכול בסדר. מכבי "אפרים" חיפה אותה מאמן הוותיק יוסי צרפתי יצאה לטוברוק וחזרה עם ניצחון מוחץ 0:6. משחק חוץ המתין גם למכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן אביב קנפו וגם היא ניצחה את בני סכנין 3:5.

בילדים ג' אין הפתעה. מכבי חיפה גולדשנפלד של שמעון הרוש הגיעה ביום שישי למגרשי אבי רן וגברה על צו פיוס קריית חיים 5:14. אפילו שופטי המשחק "התבלבלו" וקבעו בתחילה בדו"ח ששיגרו שהמארחים ניצחו. מסתבר שהספירה של מאמן נהלל הייתהב מדוייקת יותר...

משחק של "לא כוחות" נערך בנהלל ובו גברה מכבי חיפה גולדשנפלד של לירן אהרן על קבוצת טרום א' מכבי צור שלום 2 המורכבת משחקנים שגילם מתאים לטרום ב'. הניצחון 3:26 שהעלה את שחקני נהלל לשלב הבא לא הפתיע איש והיה צפוי עוד בטרם נשרקה שריקת הפתיחה.