סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 18/02/2018

סיכום השבת במחלקת הנוער

שבת מוצלחת (רק הפסד אחד) לקבוצות המחלקה שהביסו את הגשם ומשטחי הבוץ ואחר כך התפנו לנצח את יריבותיהן. צילומים: ג'ו הירש האתר הרשמי

שלוש עונות בלבד לא הצליחה קבוצת הנוער מכבי "שמואל" חיפה לנצח את בית"ר ירושלים. יחי ההבדל הקטן, לעומת צמד המשחקים העונה, בהם לא הובקעו שערים ב-180 הדקות, בבית וגן וב"קצף", בעונת 1984/85 השתיים סיימו בתיקו רב שערים - 3:3 ו-1:1. לפני תריסר שנים (04/05) נולדו לנו בפעם הראשונה שני 0:0 ובפעם השלישית שה"ירוקים" לא ניצחו לפחות פעם אחת את שחקני המנורה, בעונת 2011/12 בה הפסידו פעמיים (3:1 ו-1:0). בכל מקרה, אובדן שתי הנקודות השאיר את הפער בין חיפה (חמישית) למוליכה מכבי נתניה על שש נקודות.
 
חיוכים בקבוצת נערים א' מכבי "יואל" חיפה, שניצחה בביתה את הפועל קריית שמונה 0:2. אחרי שתי תוצאות תיקו זהות בשני המשחקים הקודמים, שבה קבוצתו של ערן ססי להסתער על היריבה הצפונית וכבר בדקה השנייה כבש סוף פודגוראנו את שערו ה-14. בפתיחת המחצית השנייה עילאי חג'ג' (48) הכפיל את מנת השערים. עד לסיום נותרו תריסר מחזורים ולחיפנים נותר רק להיאבק על מיקום גבוה יותר מהדרוג הנוכחי, הרביעי.
 
מי שהבטיחה כמעט סופית את המקום הרביעי היא מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל) שהקדימה את הגשם וכבר ביום שישי יצאה לכרמיאל והביסה את בעלת הבית מ.ס.כרמיאל/צפת 0:5. כבר במחצית הראשונה קבוצתו של אוהד רוזלס הבטיחה את ניצחונה משערים של עלאם עדאל (18) ושניים של מוחמד רביע בתוך חמש דקות (25,20). במחצית השנייה שער בכורה לרזי קדור (55) וטום סרויה (60) שנכנס כמחליף ורבע שעה אחר כך הבקיע את החמישי והאחרון.

 

אכזבה עצומה בקרב שחקני מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (נערים ב') המזכירים במשהו את ...משה רבנו. האחרון הגיע עד מבואות הארץ המובטחת ולא נכנס לתוכה. קבוצתו של אברהם אבוקרט "הריחה" את המקום הראשון לפני שבועיים ומאז תיקו והפסד שהורידו אותה למקום הרביעי. הפער בינה לבין המוליכה, בית"ר ירושלים צמח לחמש נקודות. והכל בעטיו של הפסד ביתי להפועל באר שבע שהגיעה לעיר הכרמל, הוליכה 0:1 משער במחצית השנייה, ספגה שוויון מרגלי סתיו נחמני (שער מספר 20), אך הספיקה להחזיר לעצמה את היתרון ולנצח במפתיע 1:2. כל שאר קבוצות הצמרת ניצחו והיא נראית כך: בית"ר ירושלים (44), מ.ס.אשדוד (43), מכבי פתח תקווה (40) ומכבי חיפה (39).
 
סיפור השבוע שייך לקבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה מנהלל. ביום שני האחרון ארחה ל"משחק העונה" את המוליכה מכבי נתניה, כאשר היה ברור לה שרק ניצחון יצמצם את הפער בין השתיים, שעמד על ארבע נקודות. קבוצתה של ענבל נמני-קנפו הפגינה משחק מעולה, כבשה שני שערים מרגלי באסם זערורה (19) וינאל עראידה (57) וגם שער כבוד של האורחים (75), לא הרעיד את מאזן הנקודות. זה היה מאבק בין שתי ההגנות החזקות בליגה, קבוצת העמק גילתה אופי וניצחה. ואז הגיעה השבת וגיבורת השבוע יצאה למשחק חוץ, שלכאורה אמור היה נוח. בפרט כשבסיבוב הראשון "יהויכים" ניצחו בקלות 1:8. הפעם הלך קשה יותר, נוכח תנאי המגרש. אמנם ינאל עראידה (21) לא התרגש וקבע 0:1, יתרון שהחזיק מעמד עשר דקות עת נכבש שער משווה, עראידה המתין שתי דקות והבקיע בשנית (33) אלא שהמקומיים (54) הצליחו לכבוש פעם נוספת ולהפוך לקבוצה השנייה בלבד (בעקבות עירוני נשר) שמצליחה להבקיע פעמיים לרשת "יהויכים". תוצאת התיקו הבלתי צפויה הצמידה את קבוצת העמק למכבי נתניה (לשתיים 44 נקודות) אולם משחקה של האחרונה נדחה עקב מזג האוויר ואם תנצח בו, עשוי להיפתח פער בן שלוש נקודות. בכל מצב, מאמציהם ויכולתם של שחקני "יהויכים" ראויים לשבח, בעיקר נוכח הידיעה שבסיום העונה, כאשר תוקם ליגת על לנערים ב', הם לא יכללו בין 16 הקבוצות גם אם יזכו בתואר. הסיבה דומה לזו שבנערים א': ההתאחדות אינה מסכימה ששתי קבוצות ממועדון אחד ישחקו בליגת העל. עוד חזון למועד, החבר'ה בירוק ממשיכים להסתער על הפסגה.

 

חדשות טובות מגיעות ממחוז השרון לנערים ג'. מכבי "מקס" חיפה התקדמה למקום השני. ניצחונה ביום שישי על האחרונה בטבלה, מכבי ברקאי אשר טרם זכתה בנקודה כלשהי, ותוצאת תיקו בה הייתה מעורבת הסגנית הפועל כפר סבא, הסיטה את קבוצתו של יוסי ג'אנח קדימה וכעת היא גם עם 41 נקודות, כמו לכפר סבא. פער שלוש הנקודות ממכבי פתח תקווה (44) נותר בעינו. כאמור, חיפה ניצחה בקלות 0:4 מצמד שערים של איתמר גורי (33,27), תמיר עזה (66) וספיר רזון (79).
 
מוליכת מחוז חוף בנערים ג', מכבי חיפה גולדשנפלד אותה מאמן אריק מלכה המתינה יממה ושיחקה רק ביום ראשון. היה כדאי לה. בתצוגת תכלית משכנעת, מתובלת באין סוף התקפות על שער הפועל מטה-אשר, הביסה את יריבתה 0:6 וזאת אותה מטה-אשר שאילצה את שחקני נהלל לאבד שתי נקודות בסיבוב הראשון. אריאל בוהארון (29) פתח את מסכת השערים וחבריו אורי פורת (46,41) ושאדי חאמודה (57,51) כבשו ללא רחם. טל שוורץ הצטרף אליהם דקה לסיום. בשבת ממתינה למלכה וחבורתו הפועל קריית שמונה ל"משחק העונה" בצפון. המארחים ירצן מן הסתם להנחיל הפסד בכורה לחיפה/נהלל, לה שאיפות מנוגדות.

משוכת חוץ גבוהה ניצבה בפני קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה. יריבתה, מכבי נתניה מהמקום הרביעי המתינה לה במטרה כפולה. גם לנסות ולנצח את מוליכת מחוז השרון ולא פחות חשוב, לגמול על הפסד החוץ בפתיחת העונה (4:0). אלא שקבוצתו של יורם בסר לא רצתה להתחשב ברצונותיה של המארחת וגברה עליה פעם נוספת, הפעם 0:1 משער של שחר צפריר. הניצחון הזה יוצר מצב מעניין בצמרת הטבלה. למכבי "מיכאל" חיפה 30 נקודות ושני משחקים חסרים, בעקבותיה מכבי תל אביב (29 ושני משחקים עודפים) ובמקום השלישי הפועל חדרה (27). רק כשיושלמו המשחקים ניתן יהיה לקבל תמונה אמיתית של הצמרת הגבוהה.
 
הקבוצה המעניינת במחוז חוף לילדים א', מכבי חיפה גולדשנפלד, ממשיכה בחוסר יציבותה והפעם ה"נדנדה" היטיבה עמה. ממרכז הטבלה קבוצתו של ליעד לבנסולד "העזה" להתערב במאבקי הצמרת להם אינה שותפה השנה וגברה על עירוני נשר 0:1. האחרונה ציפתה לנצח כמו בסיבוב הראשון, לשחקני העמק היו תכניות אחרות ובשבועיים האחרונים הגנתם התייצבה ולא ספגה. עבור קבוצתו של ליעד לבנסולד הניצחון הווה מקפצה קטנה למקום השישי.

 

קבוצה כלשהי אמורה הייתה להפוך לקורבן לקבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה ששחקניה "הסתובבו" במהלך השבוע בהרגשה כבדה נוכח התבוסה מהשבת החולפת (5:0). לרוע מזלה, הפועל הוד השרון הגיעה למגרש הסינטטי ב"קצף" והמוליכה המקומית הוציאה עליה את כל העצבים והביסה אותה 0:10. האורחים המתוסכלים כבר הורגלו להפסיד כאן בפער עשרה שערים ולא מזמן, במשחק גביע, באותו מקום ובאותה שעה, נוצחו 11:1. ואז, כלומר בשבת הנוכחית, הגיעה הבשורה מרעננה, שניצחה את נווה-יוסף ופער הנקודות בין קבוצתו של יוסי צרפתי לאחרונה צמח מחדש לשלוש נקודות (34 לעומת 31). גם עירוני נשר (31) ומכבי תל אביב (29) לא איבדו תקווה.

 

נשארים בילדים ב'. אם במ.ס.רובי שפירא 'בנו' על תנאי המגרש ע"ש אבי רן, שיצליחו לבלום במשהו את שחקני מכבי חיפה גולדשנפלד, התבדו. קבוצתו של אביב קנפו אינה עוצרת, דורסת וקוצצת והפעם לראשונה הבקיעה שמינייה וניצחה 0:8 תוך שהיא חוצה את רף מאה השערים (106). הקבוצה מנהלל מחזיקה במלוא הנקודות האפשריות (36) והיא מקדימה את מכבי צור שלום (28) ומכבי נהריה (28 ומשחק חסר). נותרה תעלומה ספורטיבית: האם נהלל/חיפה ומכבי נהריה תיפגשנה, אחרי שבמשחק שאמור היה להתקיים בנהריה הגשם ניצח. אולי באפריל.
 
קבוצות ילדים ג' לא שיחקו השבת, והיחידה ששחקניה יצאו משמיכות הפוך בגילאים הצעירים, שחקני טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה שזכו לניצחון כפול על מכבי צור-שלום 0:23. עם הפרש שערים 20:270 קבוצתו של מתן אלמליח משאירה פירורים ליריבותיה וצבירת הנקודות המקסימלית (36) משאירה אותה בודדה ומבודדת בפסגה.