החייל הבודד שהפך לחלל של כולנו - שון
EN threads facebook youtube instagram tiktok
החייל הבודד שהפך לחלל של כולנו - שון
רביעי , 18/04/2018

החייל הבודד שהפך לחלל של כולנו - שון

מדי שנה שחקנים עולים לקבריהם של אוהדי הקבוצה, אשר נפלו במערכות ישראל. השנה, בגלל המצב פרויקט "גיבור של העולם ילד" מעלה שוב את סיפוריהם של החללים משנים קודמות. רמי גרשון עלה לקברו של שון כרמלי ז"ל

שתי אחיות – עשרים אלף אחים". שירו של אריאל הורביץ

סמ"ר שון ניסים כרמלי, לוחם גולני, נהרג ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן.
 
שון נולד בטקסס, ארצות הברית, בן לדליה ואלון ואח צעיר של גל ואור. הילד הזה, שאהד את מכבי חיפה בכל ליבו ומאודו, החליט לעזוב את הקרקע הנוחה באמריקה ולהגיע לשרת בצה"ל במטרה להגן על מדינת ישראל. שון התגייס בפברואר 2012 ושירת כלוחם בחטיבת גולני.
תשעה ימים בתוך מבצע צוק איתן, החלה כניסה קרקעית של יחידות צבא לרצועת עזה, על מנת לטפל במוקדי הירי ובמנהרות הטרור, משימות שבוצעו עד תום המבצע בסוף חודש אוגוסט. במהלך פעילות מבצעית בסג'עייה שברצועת עזה, שון נהרג.
הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה. קריאה בפייסבוק להגיע להלוויתו על מנת שלא יובא למנוחות לבד, הראתה את הכוח העצום של עם ישראל בכלל ושל אוהדי מכבי חיפה בפרט. 20 אלף איש הגיעו אל בית העלמין הצבאי בחיפה, על מנת ללוות את הילד הזה בדרכו האחרונה.
הזמר אריאל הורביץ כתב, הלחין ושר לאחר ההלוויה את השיר "20 אלף איש", שחלק ממילותיו נכתבו על מצבתו: "עשרים אלף איש ואתה הראשון, עשרים אלף איש אחריך שון. צועדים בשקט עם פרחים, שתי אחיות – עשרים אלף אחים".
מדי שנה קפטן מכבי חיפה עולה לקברו של שון. הקפטן, רמי גרשון, אמר ליד קברו של שון: "אני מרוגש שניתנה לי הזכות לחלוק כבוד לגיבור הזה. ילד שעבורו מדינת ישראל וביטחונה עמדו בראש מעיניו. את הסיפור על הלוויתו ההמונית של שון החייל הבודד, שמעתי עוד כשהייתי בבלגיה. אלו עוצמה וכוח ששמורים רק לעם ישראל".
יהי זכרו ברוך