סיכום סופ"ש במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום סופ"ש במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  שני , 30/04/2018

סיכום סופ"ש במחלקת הנוער

קבוצת נערים ב' העפילה לגמר עם 0:4 מוחץ על הפועל תל אביב. שתי אליפויות חדשות בילדים א' ובילדים ב' של חיפה/נהלל והציפייה של ילדים ג'. צילומים: ג'ו הירש

קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד העפילה אתמול (ראשון) למשחק גמר הגביע, אחרי ניצחון מוחץ על הפועל תל אביב 0:4. המאמן אברהם אבוקרט הוליך את קבוצתו לגמר אחרי שקבוצתו חלפה בדרך על מכבי עמק חפר, בני סכנין, הפועל קריית שמונה וניר רמת השרון בהפרשים גדולים. בשלל השערים התחלקו "מלכי השערים" שלו, לירוי גבאי וסתיו נחמני, שכל אחד מהם כבש צמד. במשחק שנערך ברמת גן לא נראו "פירורי עייפות" מהופעת חמישה שחקנים בנבחרת נערים ב', שזכתה בטורניר הפיתוח של אופ"א בסוף השבוע. לירוי גבאי, סתיו נחמני, נבו שדו, אדר אזוראל ובן פרנקו הביאו הרבה כבוד וכל הקבוצה הצטרפה אליהם במסלול לגמר שייערך מול בית"ר ירושלים.
 

את הכבוד לשבוע זה מקבלות שתי אלופות חדשות. אמנם, ההתאחדות לכדורגל ביטלה לפני שנים אחדות את ההכרזה הרשמית על אלופות בליגות הילדים והטרום, מסיבות השמורות לה, אך עצם העובדה שלמשחקים נשלחים שופטים והם מתנהלים כאילו שיחקו בליגת העל, מלמדת על המגמה הכללית.
עם ניצחון ביתי של 0:5 על הפועל רעננה, זכתה קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה בראשות מחוז השרון, למרות שנותרו ארבעה מחזורים לסיום העונה. שני משחקי הבית (מול ניר רמת השרון והפועל כפר סבא) וצמד משחקי החוץ (בית"ר טוברוק והפועל חדרה) לא ימנעו מקבוצתו של יורם בסר את הבכורה. ענאן חלאילי, אורי עזו, עידו אלמישלי, אמיר דאהר ושלו ולרשטיין כבשו את השערים במשחק ההכתרה. בסיום לא נערכה הקפת האליפות המסורתית, במשחק הבא, בטוח שתראו אותה. הפער בין "מיכאל" חיפה לדולקות אחריה צמח ל-14 נקודות (בית"ר טוברוק) וכל מה שנותר לאלופה הטרייה הוא להמשיך ולשמור על מאזן ספיגה פנטסטי (6 שערים בלבד) וכמובן, צבירת נקודות נוספות. עבור המאמן הוותיק, יורם בסר, מדובר בתואר עשירי במחלקת הנוער של מכבי חיפה. לראשונה חש אוויר פסגות עם ילדים ג' בעונת 2005/06 , אחר כךעם ילדים ב' בעונת 2006/07, שנה לאחר מכן זכה בגביע המדינה עם קבוצת טרום ב' ובעונת 2009/10 עוד אליפות (אז ההתאחדות חילקה צלחות) עם קבוצת טרום ב' מכבי "חיים". כעבור שנה תואר רביעי עם טרום א' ובעונת 2012/13 אליפות עם ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה. בסר לא נעצר, המשיך לזכות באליפות עם ילדים ב' במחוז השרון (2013/14) ואחר כך שנתיים רצופות שתי זכיות בגביע עם אותם שחקנים כמעט. בעונת 2015/16 עם ילדים א', הקרויה על שם אביו ז"ל, ד"ר מייקל בסר, שהיה אורטופד הקבוצה ושנה אחר כך עם נערים ג' מכבי "מקס" חיפה. כאמור, התואר הנוכחי מתווסף לרשימה הארוכה. ואם "תתעקשו" לדעת, בסר שהחל לעבוד במחלקה לפני 21 שנים היה שותף פעיל גם בשני ה"דאבלים" של קבוצת הנוער בשנים 2012-2014 כששימש עוזרו של אברהם אבוקרט. מאמנים רבים מוכנים להתחלף עימו.
 

כבוד גדול ותואר רביעי לאביב קנפו, מאמן קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד (השלוחה בנהלל). מאז "נרכשה" השלוחה על ידי נשיא המועדון, יעקב שחר, קנפו הוליך את קבוצת ילדים ג' לאליפות מחוז המפרץ (2010/11), אליפות עם נערים ב' במחוז המפרץ (2012/13) והביא לנהלל את הגביע הראשון והיחיד בתולדותיה (2013/14) כשחניכיו הדהימו את הקרובים לליגות הללו. כעת מתווסף לו התואר הרביעי וגם שלושת המחזורים שנותרו, לא ישנו את התמונה. ביום שישי האחרון חיפה/נהלל גברה על הפועל עכו 0:6 במשחק חוץ שנערך ב...נהלל. העכואים ביקשו לארח במגרש שאושר לשימוש אחרי כמעט עונה, לקחו בחשבון שיובסו (במשחק הראשון 2:12) אבל את שחקני האלופה החדשה לא כל כך עניין נושא המיקום. הם מוליכים בבטחה עם 51 נקודות מכסימליות, נותרו להם שלושה משחקי בית שלא ישנו כלום ובמשחק הביתי הקרוב, מול האחרונה בטבלה שלא ניצחה עד כה, תהיה הקפת אליפות. פרט חשוב: לעולם תישאר השאלה מה יחסי הכוחות בין שחקני נהלל ליריבה העיקרית שלה, מ.כ. מכבי נהריה. הגורל והגשם מנעו את קיום שני המשחקים ביניהן העונה, האחרון שבהם ביום חמישי בנהריה. אין בכך כדי לערער את עליונות ה"ירוקים" מהעמק.
 
בנערים א' שני ניצחונות, אחד על כר הדשא, השני יהיה על ה"שולחן הירוק". מכבי "יואל" חיפה של ערן ססי, הקדימה את משחקה ליום חמישי וגברה ב"קצף" על בית"ר טוברוק 0:2 משערים במחצית השנייה מרגלי סתיו בנקין ועילאי חגג. הפסדה של הפועל תל אביב יומיים אחר כך הקפיץ את החיפאים למקום השני. בעונה הפכפכה כזאת, מלאת הרכבים מאולתרים (חלק מהשחקנים הועלו לקבוצת הנוער), סגנות היא מקום ראוי.
 

מי שרצתה לשחק ולא יצא לה, קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מנהלל. יועד לה משחק קל "על הנייר" מול האחרונה בטבלה שירדה כבר לליגה המחוזית, איחוד בני בקה, אלא שהאחרונים הודיעו למארחיהם שלא יגיעו בשבת. המשך ה"משחק" בוועדת המשמעת שתפסוק בוודאות על ניצחון טכני (0:3) לטובת ה"שמעונים" שיסיימו את העונה במקום הרביעי.
 
אם ישנה קבוצה ששחקניה "אוכלים את הלב", זאת קבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה של יוסי ג'אנח. בשבוע שעבר, בהפסד לבית"ר רמת גן, נדמה היה שלמרות הכול יצליחו להתגבר ולהשאיר את ההכרעה ל"משחק העונה" מול המוליכה מכבי פתח תקווה (בשבת הקרובה). אלא שחוסר המזל נמשך גם במשחק הבית נגד מכבי נתניה. לחץ חיפאי כבד לא הועיל לקבוצה שכבשה את מספר השערים הגבוה במחוז השרון (101) ומנגד, שתי "עקיצות" של נתניה, אחת בכל מחצית, השאירו את הירוקים מאוכזבים עם הפסד ביתי ראשון 2:0. בסיום המשחק התברר שפתח תקווה איבדה שתי נקודות בדרבי מול הפועל והאכזבה הוכפלה. כעת, 160 דקות לסיום העונה, הפער בין השתיים עומד על חמש נקודות (68 לעומת 63). גם אם חיפה תנצח באם המושבות, יהיה עליה להמתין לנס מאחר וקשה להאמין שהמלאבסים יאבדו נקודות במחזור האחרון מול מכבי ברקאי, האחרונה בטבלה.
 
מי שהמשיכה לטייל וליהנות מהעונה, אלופת נערים ג', מחוז חוף מכבי חיפה גולדשנפלד. קבוצתו של אריק מלכה יצאה בשעת בוקר מוקדמת לעכו, ניערה את קורי השינה ובסיום זכתה בניצחונה ה- 19 על הפועל המקומי 1:4. מוחמד אבו-עייאש כבש צמד, רבע ממכסת שעריו העונה (8), שאדי חמודה שיפר את מאזנו (28) וגם אריאל בוהארון (24) לא טמן רגלו בצלחת. העדיף את הרשת העכואית. לחיפה/נהלל נותרו שני משחקי בית מול שתי החיפאיות, הפועל חיפה ומ.כ.נווה-יוסף, בהם תשתדל לשמור על טור הפסדים נקי מכתמים. סביר להניח שהחזרה למגרש הביתי בנהלל תלווה בשחזור הקפת האליפות, אחרי שעשתה זאת לפני שבוע ב"קצף". גם לתושבי העמק מגיע.
 

מי שמתמרקת לקראת "משהו טוב" היא קבוצת ילדים ב' מכבי "אפרים" חיפה. הפער בינה לבין העוקבות אחריה, כמעט בלתי מחיק (תשע נקודות) אבל יוסי צרפתי וחניכיו לא רוצים לסמוך על המזל. בשבוע הבא ייצאו לטורניר יוקרתי בפלומין שבצרפת, בינתיים גברו בחוץ על הפועל חיפה 1:4 וביום חמישי ישלימו משחק נגד הפועל תל אביב צפון. כאמור, ל"אפרים" 65 נקודות לפני עירוני נשר (56 ושני משחקים עודפים) ומ.כ.נווה-יוסף (55).
 
תוצאת השבת, רק בגלל גובהה, שייכת  למכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') שניצחה את מכבי עירוני קריית אתא 0:35 וממשיכה להוליך את טבלת מחוז חוף, ללא הפסדים ועם מקסימום הנקודות- 51 מ-17 משחקים. גם במשחק הראשון קבוצתו של גיא בוגנים המטירה מבול שערים לרשת יריבתה (2:32) והשבת חלפה מעל רף 400 שערי הזכות, ליתר דיוק 418 שערים. לחיפה יתרון בן שש נקודות על פני עירוני נשר ומ.כ.נווה-יוסף כאשר רק במחזור האחרון נשר ממתינה לה במגרשה. עד אז המוליכה תרצה לנצח במשחקים מול בני סכנין, מכבי צור-שלום והפועל יוקנעם.