הגביע בטרום א' ירוק!
EN threads facebook youtube instagram tiktok
הגביע בטרום א' ירוק!
מאת: יצחק הברמן , |  שלישי , 01/05/2018

הגביע בטרום א' ירוק!

מכבי ניצחה את מכבי תל אביב בבעיטות הכרעה וזכתה בגביע שנוחת השנה בעיר הכרמל. צילומים: ג'ו הירש

 כשהניפו ים כץ ונועם שטייפמן, הקפטנים של קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה את הגביע, הגיע לסיומו מותחן מארץ הדרמות.
מכבי "ישעיהו" חיפה גברה על מכבי תל אביב 3:4 בתום דו-קרב הפכפך מהנקודה הלבנה ובכך הפכה לראשונה במועדון המביאה העונה גביע לעיר הכרמל, כמובן למועדון הירוק. בתום המועד החוקי נזקקו הקבוצות להארכה שלא שינתה מאומה ואחרי 3:3 המתח הגיע לשיאו.


בכל מהלך המשחק ניכרה עדיפות חיפאית וקבוצתו של מתן אלמליח, המאמן הזוכה לראשונה בחייו בתואר רשמי, גם עמדה על סף ניצחון בתוך 70 הדקות, אחרי שכבשה שער יתרון, ארבע דקות לסיום ולרוע מזלה כעבור שתי דקות ספגה את שער השוויון.


עוד קודם לכן הצליחו הירוקים לכבוש ראשונים מרגלי איתי תורג'מן לפני שספגו שער משווה, החזירו לעצמם את היתרון 1:2 עם כיבוש של אדהם ושוב נאלצו לראות צהובים שמחים. כך גם בשער השלישי אותו הבקיע אלון ג'אנח. שתי הקבוצות המוליכות את טבלאות המחוזות בהן המקום הראשון הוא נחלתן, חיפה (חוף) ותל אביב (מרכז) לא ויתרו עד לבעיטות ההכרעה.


וגם כאן התפתחה דרמה. חיפה בעטה ראשונה והחטיאה עם בעיטה מעל למשקוף. יריבתה כבשה ובסבב הבעיטות השני שתי הבעיטות חדרו (לחיפה אלעד בן-שמעון). כך גם בשלישי (איתי תורג'מן). בבעיטה הרביעית חיפה כבשה (ניב שני) ותל אביב החטיאה כאשר השוער החיפאי, יובל ליעד, עצר. עם 3:3 ניגשה חיפה וכבשה מרגלי עידו דוד בעוד הבועט האחרון של יריבתה בעט למשקוף והריץ את זוכי הגביע לעבר מאמניהם והוריהם שהתרגשו לא פחות מהם.
עבור קבוצת טרום א' זאת זכייה רביעית בחמש השנים האחרונות. שתיים מהן עם המאמן בני הרשקוביץ בשנים 14/15 ו-15/16 ואחת עם אשר עלמני ז"ל בעונת 2013/14. כיום הרשקוביץ משמש כמנהלן המקצועי של קבוצות  ה"שמיניות" במחלקת הנוער. אנקדוטה: בכל שלושת הגביעים שהרשקוביץ הופיע בגמר, ניצח את מכבי תל אביב.