סיכום משחקי הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי הנוער
שבת , 29/09/2018

סיכום משחקי הנוער

יצחק הברמן עם סיכום משחקי השבת ועם נתון מעניין ממשחק הנוער בסכנין. קבוצות נערים ב ו-ג' רשמו הפסדי בכורה השבת. מחלקת הנוער רשמה הצלחה מלאה בגביע המדינה


 אסף סלע, שחקן ההגנה של קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה , יכול להיות מרוצה משער הבכורה שהבקיע מול בני סכנין וביטל את יתרון המארחים מהפתיחה (1:1). המגרש בסכנין תמיד היה משאיר לחיפה רק אפשרות אחת- להבקיע.  בתשעת המשחקים שהתקיימו שם, מעולם לא נרשם משחק ללא שערים, ה"ירוקים" ניצחו שם ארבע פעמים, הפסידו שלוש פעמים ופעם אחת סיימו בתיקו 1:1. השבוע הגיע תיקו זהה שני.
בפעם השנייה העונה מצליחים המאמן יוסי ג'אנח וחניכיו, מכבי "עלמני" חיפה (נערים א') לנצח בבית ובהפרש שני שערים. הספיקה להם מחצית אחת מוחצת כדי להכריע את הפועל קריית שמונה שנזכרה להבקיע שער ניחומים לקראת סיום. הפתיחה הירוקה הייתה רועמת. סתיו נחמני, עם שער בודד, בגלל ה"גלות" בקבוצת הנוער התעורר ובדקה התשיעית השכין את הראשון ברשת הצפונית. חלפו 23 דקות ושחקן זה הכפיל את מנת שעריו. משה גולן (35) השלים 0:3 לפני ההפסקה וגמר את המשחק. רק בדקה ה-71 הצליחו האורחים להצטרף למכבי נתניה, הפועל רעננה וטוברוק שכבשו מול חיפה. נגמר 1:3.
קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה (נהלל) החלה את מאבק ההישרדות שלה בליגה הארצית הצפונית. בתום ארבעה מחזורים צברה נקודה בודדת, היא מדורגת מתחת לקו האדום. המאמנת המנוסה ענבל נמני-קנפו מנסה למצוא את הנוסחה המתאימה לחילוץ הקבוצה ממצבה הלא סימפטי. לא קל, כי הקבוצה עברה שינוי דרמטי בהרכב השחקנים שלא דומה לסגל שעמד לרשותה אשתקד, כאשר זכתה עם נערים ב' באליפות. השבת נשארה בבית והפסידה לעירוני נשר 3:1. האורחים עלו ליתרון ראשון (24) שנמחק על ידי באסם זערורה (40). השוויון החזיק מעמד שבע דקות ובתוך שתי דקות (49-47) ההגנה קרסה פעמיים ונהלל רשמה הפסד שלישי וספיגת 13 שערים בארבעה משחקים.
תוצאה בלתי שגרתית במשחק החוץ של מכבי "יהויכים" חיפה בליגת העל לנערים ב'. מאז 2007, כמעט תריסר שנים, המארחת מכבי הרצליה לא הצליחה לנצח את החיפאים. אפילו לא תוצאת תיקו. רק הירוק שלט. והנה, בצהרי היום, קבוצתו הבלתי מנוצחת של אברהם אבוקרט ספגה הפסד מפתיע 1:0 (שער בדקה ה-48), בזמן שהיא "מתכננת" לשעוט ללא הפרעה מחזורים רבים נוספים. זה המשחק השני מאז פתיחת העונה ששחקני "יהויכים" אינם נפגשים עם הרשת היריבה.
בליגה אחרת, נערים ב' ארצית צפון, מכבי חיפה גולדשנפלד שבה לנצח. אחרי התיקו רב השערים לפני שבוע בעכו (4:4) כאשר נהלל נמלטה מהפסד בדקת הסיום, אריק מלכה וקבוצתו שבו הביתה וחזרו לנצח- 1:3 את הפועל ג'דיידה/מכר. שאדי חמודה (13) ודילן גומז (32) רמזו על מגמת התוצאה, האורחים השאירו לעצמם פתח של תקווה עם הירידה למחצית (40) אך לשאדי חמודה (45) ולחבריו היו תכניות אחרות. עם עשר נקודות מתוך תריסר, בהחלט פתיחה טובה.
בשפת עורכי דין, התופעה מכונה "תאום גרסאות". בכדורגל אין "תאום תוצאות"- העובדות בשטח משחקיהן של קבוצות נערים ג' מוכיחות שאפשר להפסיד בתוצאה זהה (3:2) , בשני מגרשים שונים ובאותו צבע חולצה. למכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" שלא נזקקה למאמץ רב לפני שבוע (0:6) ציפתה הפעם הפועל תל-אביב שגם ניצחה במחזור הפתיחה. אלא שהפעם, גם יתרון 1:2 שהושג אחרי מהפך (האורחים בדקה החמישית), לא הספיק ושעריהם של אופיר זילברשטיין (30)וענאן חלאילי (41) נותרו שערי כבוד מול ה"אדומים" שהפכו את התוצאה במחצית השנייה (67,52) והשאירו את בעל הבית, המאמן אמיר סופר ללא נקודות ועם הפסד בכורה.
מחצית ראשונה נוראית בה ספגו שלושה שערים (37,30,27) הותירה לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה נהלל ברירה אחת: למזער נזקים במחצית השנייה במשחק הבית מול הפועל חדרה. השינוי בקבוצתו של אוהד רוזלס כמעט והצליח אלא שחמזי שיבלי (63) וניב טובול (79 בפנדל) כבשו פעמיים בלבד והאורחים 'נמלטו' עם מלוא הנקודות ומפח נפש מקומי נוכח הפסד הבכורה.
בהגרלת הגביע הבאה השם מכבי חיפה יושמע פעמיים. וזאת אחרי ששתי קבוצותיה חלפו על פני יריבותיהן. כצפוי, למכבי "מיכאל" חיפה ציפה משחק חוץ קשה בצור-שלום מול קבוצת ילדים א' המקומית. אכן, לא היה קל. בתום 70 דקות תוצאת המשחק הייתה שקולה (1:1) ורק בדקות ההארכה החיפאים של צחי נהרדע, מאמן חדש בקבוצות התחרותיות של מחלקת הנוער הירוקה, צהלו בעקבות הניצחון הדחוק 1:2 מצמד שעריו של עדן בן-סימון.
טיול שרבי. כן, כך התנהל משחק החוץ של מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א') מול הפועל מגדל העמק. כפי שסיים בחודש מאי האחרון את העונה (אליפות במחוז מפרץ 1 עם ילדים ב') כך פתח אביב קנפו את העונה החדשה. ארבעה משחקניו, עידן גורן, גלעד לב, ליעד ניסני ויואב קלוזנר הבקיעו צמדי שערים, תומר פרץ ועומר שכטר השלימו ובסך הכול, ללא סיוע מחשבון, 0:10 קליל וכרטיס לשלב הבא.
גם בשלב השני של גביע המדינה תהיינה למכבי חיפה שתי קבוצות בהגרלת ילדים ב'. בשלב הראשון אמורים היו להתקיים שני משחקים אולם מ. ס. שפרעם העדיפה לוותר על הופעה מול הקבוצה העדיפה מכבי "שמואל" חיפה ולבחוריו של יוסי צרפתי נותרה שבת חופשית נוספת לפני הכניסה לעונת המשחקים החדשה בשבוע הבא.
מי ששיחקה והתאמצה לנצח 3:4 היא קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד שאירחה בנהלל את הפועל רמות מנשה/ מגידו. לזכות קבוצתו של שמעון הרוש כבשו עידן גור (2), אייר אלקנתי ועמית שפיגל.