עוואד: "חייבים לייצר המשכיות"
EN threads facebook youtube instagram tiktok
עוואד: "חייבים לייצר המשכיות"
מאת: האתר הרשמי , |  שני , 05/11/2018

עוואד: "חייבים לייצר המשכיות"

החלוץ הצעיר מביט לעבר המשחק הערב (שני, 21:00) מול בית"ר ירושלים ואומר לאתר הרשמי: "הניצחון מול הפועל היה חשוב מאוד, אבל במצבנו אסור לנו להסתכל אחורה, חייבים להמשיך ולנצח". עוואד בראיון נרחב מדבר על הזימון לנבחרת, על תמיכת הקהל ועל התפקוד שלו כשחקן כנף..

 
מוחמד עוואד (21) פתח העונה את עונתו השלישית בקבוצת הבוגרים של מכבי. עוואד נחשב לאחד הכובשים המצטיינים במחלקת הנוער בעשור האחרון עם למעלה מ-60 שערים, כשבעונת 2015/2016 כבש 30 שערים בליגת העל לנוער ושבר שיא שהיה שייך לרמי קלדרון מבית"ר ירושלים. עוואד זוכה לקרדיט גדול מהצוות המקצועי מתחילת השנה ועד כה כבש שלושה שערים, בישל שער אחד ובגביע הטוטו כבש בגמר ובישל עוד חמישה. הילד מטמרה הצטרף כבר בגיל 8 למועדון וסומן מגיל צעיר כהבטחה גדולה: "אני מגיל קטן זוכר את עצמי אוהד מכבי. אהבתי כדורגל מגיל צעיר ועבורי זה היה חלום להגיע למכבי חיפה". לקראת המשחק הערב (שני, 21:00) מול בית"ר ירושלים, ואחרי הצמד שכבש מול הפועל ת"א, העניק עוואד ראיון לאתר הרשמי.
 
"אם נודה על האמת לא ציפינו להיות במקום שאנו נמצאים בו כיום. הניצחון מול הפועל היה חשוב מאוד, אך במצבנו בטבלה אנו חייבים לייצר רצף של ניצחונות ולא להסתכל יותר מדי אחורה. גם ברמה האישית, אני צריך להמשיך ולהוכיח את עצמי. פחות משנה לי אם זה שערים שאני כובש או מבשל לחברים שלי".
 
למרות התוצאות המאכזבות הקהל ממשיך לתמוך.
"אם יש משהו שאין עליו ויכוח זה נושא הקהל של מכבי חיפה. למרות התוצאות שלנו על כר הדשא, הקהל ממשיך לתמוך בנו בצורה שמרגשת אותנו בכל משחק. אנו מדברים על זה המון בחדר ההלבשה ומאמינים שהתקופה הלא טובה של המועדון לקראת סיום. הקהל שלנו עוד יחייך הרבה".
 
ברמה האישית, אתה משחק בכנף ולא כחלוץ מרכזי, יש לך העדפה?
"אני מעדיף לשחק. בכנף או כחלוץ? לא משנה לי. מה שהצוות המקצועי יחליט שם אשחק וזה בסדר גמור. אני צריך להביא תוצאות".
 
המועדון נחשב למועדון שמאמין רבות בדו קיום ולא מעט שחקנים מהמגזר הצליחו כאן והפכו לסמלים, זה משהו שאתה חושב עליו?
"מכבי זה משפחה אמיתית כבר מגיל קטן. אני מגיל 8 מרגיש בבית והיו גם שנתונים שהייתי השחקן הערבי היחידי אבל מעולם לא ייחסתי לזה חשיבות. מי שהיה טוב, הוא זה ששיחק. בתור ילד שיצא מהכפר לראשונה, לא ידעתי עברית ברמה טובה והשחקנים ואנשי המועדון עטפו אותי והיו עוזרים. סמל? אני מעדיף לחשוב בטווח הקרוב ולהיות חלק מהשחקנים שמחזירים את הקבוצה למקום שהיא ראויה להיות בו".


 
מה עובר על שחקן במעבר בין נוער לבוגרים? זה מעבר לא פשוט ומאתגר?
"המעבר הוא לא פשוט בכל התחומים ולא רק בצד המקצועי. הצד המנטלי הוא לא פחות חשוב במעבר הזה. התמודדות עם לחץ, קהל, תקשורת ולשחק במועדון הגדול ביותר בארץ, לא כולם מצליחים להתמודד עם זה. השנה יש לנו בקבוצה מספר רב של שחקנים צעירים והצוות נותן בנו אמון למרות התוצאות. מקווה שהסבלנות תימשך ונצליח להחזיר על הכל".

מה היעד של הקבוצה העונה?
"לא משנה כמה שנים מאכזבות חלפו להן, היעד של מועדון כמו שלנו הוא לפחות כרטיס לאירופה בכל שנה ולסיים כמה שיותר גבוה. זה היעד ואני מקווה מאוד שנצליח להגשים אותו".
 
קיבלת זימון לנבחרת בצמד המשחקים האחרון, אמנם לא שיחקת, איך התחושה?
"ההרגשה להיות חלק מהנבחרת היא מדהימה. אני מאמין שאשתלב ואקבל דקות משחק בהמשך. להיות בסגל זו מחמאה גדולה עבורי ואני צריך להמשיך ולהוכיח שמקומי שם".

הערב בית"ר מגיעה לסמי עופר.
"המשחקים מול בית"ר הם תמיד מסקרנים עם אווירה שמוסיפה המון לכדורגל הישראלי. אנחנו לא מסתכלים על המיקום שלהם בטבלה, או על מה שקורה שם. יש לנו מספיק דברים משלנו ואנו חייבים להשאיר את שלוש הנקודות בבית ולגרום לקהל שלנו קצת נחת".