סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 20/01/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

שבוע חלומי לנערים ג' עם 19 שערים, כרטיס תשיעי לשלב הגביע הבא והתאוששות בנערים ב'. כל התוצאות וכל הסיפורים מהשבת במחלקה, בכתבה של יצחק הברמן. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


בכל הקשור ליעדים, קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה (נהלל) סיימה את העונה. היא רחוקה מאוד ממאבקי הצמרת, נמצאת בטווח ביטחון מהקו האדופ ומה שנותר לחניכיה של ענבל נמני-קנפו לשחק על כבוד, ניצחונות ושיפור היכולת לקראת הבאות. אלה מטרות לא בטלות בשישים. חלק מהווי כדורגלנים צעירים. בשישי יצאו לאעיבלין והפסידו 4:2 לקבוצה הצמודה אליהם בטבלה. בדקה השביעית המארחים הבקיעו ראשונים, יוסף בלטה איזן זמנית (37) אלא שאעיבלין התאוששה וכבשה עד לדקה ה-76 שלושה שערים נוספים. יונס לית המתיק במשהו את ההפסד בתוספת הזמן.
כמו בשירו האלמותי של נסים סרוסי "איני יכול יותר לסבול", כך שחקני קבוצת מכבי "יהויכים" חיפה מליגת העל. הספיקו להם התבוסות הקשות בליגה ובגביע ונקרתה בדרכם בני סכנין, האחרונה בטבלה, עליה שפכו את חמתם וניצחו 2:6 ללא בעיות. שני שחקנים, ספיר רזון ויפרח נהוראי התחלקו בשלל השערים, שווה בשווה, בדרך לניצחון ה-11 שמחזיר אותם למאבק הצמרת (35 נקודות) אחרי שהמוליכה הפועל רעננה שמטה שתי נקודות. הפער קטן לשלוש נקודות ואצל הקבוצה ההפכפכה של אברהם אבוקרט אין לדעת מה יילד יום.



מי שקובע משחק כדורגל בשעה שש וחצי בערב בעמק בית שאן, ודאי לוקח בחשבון שכדורגל גדול לא יראה. הקור מקפיא העצמות הרס כל חלקה טובה והוליד מיני-הפתעה שעה שהמארחת הפועל בית שאן/ מסילות צו פיוס סחטה תיקו עקר משערים ממכבי חיפה גולדשנפלד (נערים ב' בליגה ארצית צפון). המארחים (מקום 12) הרחיקו את קבוצתו של אריק מלכה ממקום טוב בצמרת. לפחות ביום רביעי הקרוב, במשחק השלמה מול מכבי עמק חפר, לשחקני נהלל יהיה חם יותר. אולי גם בלב.
שבוע חלומי עבר על שחקני קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף". כזכור, לפני שבוע הדיחו את מכבי תל אביב מהגביע, באמצע השבוע, במפגן תכליתי משופר, הביסו ללא תנאי את גדנ"ע תל אביב 0:10 (כבשו: בנימין צאגה (2), ענאן חלאילי, שלו ולרשטיין, ירין סויסה עם שער ראשון, עידו אלמישלי, אורי עזו, זיו לי, עומר דוד עם שער בכורה ונור עותמאן) ובשבת מטווח ביתי על שער הפועל קטמון ירושלים שנכנעה 6:0 לבחוריו של אמיר סופר. עשרה משחקי ליגה רצופים ללא הפסד במחוז המרכז ( תשעה ניצחונות ותיקו) ו"קצב אש" שלא היה מבייש את חיל התותחנים- 53 שערים לעומת 5 שערי חובה. ועדיין הקבוצה שהתקדמה למקום הרביעי בפיגור משמעותי ממאבקי הצמרת. את השערים בניצחון על קטמון כבשו עידו אלמישלי (שלישייה), גנטאצו יובלו, שחר צפריר ותום דריהם.




דווקא אחרי ניצחון נאה בנשר ועם כוונות להביט מעט מעלה, חזרה קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד לביתה והופתעה על ידי קבוצת תחתית, הפועל תל אביב צפון שניצחה 1:2. ניב טובול שמח מאוד עם השער הראשון שנכבש במשחק (דקה 15), שער הבר-מצווה האישי, אולם האורחים לא התייאשו, השוו עד למחצית (33) והפתיעו עם שער ניצחון (62) שלא זכה למענה מצד חניכיו של אוהד רוזלס המאוכזב.

שער בודד מרגלי בירהאן סמאין הכריע את גורל המשחק בו ניצחה מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א', מחוז השרון) את הפועל חדרה 0:1. הניצחון משאיר את קבוצתו של צחי נהרדע במקום הראשון כשלזכותה 33 נקודות מתוך 36 אפשריות. היא מקדימה בארבע נקודות את מ.כ. נווה-יוסף. עד היום טרם הושגה תוצאת תיקו במשחקי הקבוצה בירוק.
אחרי הפסד הגביע, בקבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד (מחוז חוף) חיפשו דרך נאותה להתאוורר. זה קרה במגרש הסינטטי בעפולה. חיפה/נהלל, עם מאמנת חדשה בדמות ענבל נמני-קנפו והמנהל המקצועי של המחלקה מהעמק, אורי גרופר, ניצחה את הפועל המקומית 1:4 ואת ההצגה "גנב" שחקן בשם תומר חזן שלא כבש עד היום ובבת אחת השתלט על רשת המארחת וניקב אותה שלוש פעמים (!). איאס כעביה שכבר הספיק להבקיע שלושער ( מול אסי גלבוע) השלים את מכסת השערים שהשאירה את הקבוצה במקום הרביעי.


 
"הגביע מת- הליגה ככה ככה". אחרי שנים רבות נקלעה קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה למצב שלא הכירה בעבר. לפני שבוע סיימה את תפקידה במסגרת גביע המדינה בהפסד להפועל תל אביב, וגם מצבה בליגה לא מזהיר בכל הקשור למאבק על הבכורה במחוז השרון. כל מה שנותר למאמן יוסי צרפתי, להמשיך ולהרביץ את תורת הכדורגל כדי לפתח את יכולת שחקניו. לפחות בחודש האחרון, בליגה הם מיישמים והשבת ניצחו בפעם הרביעית מחוץ לביתם, ניצחון ליגה רביעי רצוף- 1:5 מול הפועל חדרה. פער שמונה הנקודות מהפסגה נותר בעינו.

הפתעה בנהריה. גם כאשר קבוצה מהמקום העשירי ( מ.כ. מכבי נהריה) מנצחת את מכבי חיפה גולדשנפלד בילדים ב' (מקום רביעי), זאת עדיין הפתעה. קבוצתו של שמעון הרוש אינה מצליחה בשלושת השבועות האחרונים בהם לא צברה שלוש נקודות מלאות. נהריה ניצחה ביום שישי 1:2.

כל העיניים במחוז השרון לילדים ג' תהיינה נשואות בשבת הבאה למגרש "קצף". שתי המוליכות שלא הפסידו עד כה נקודות תיפגשנה ל"משחק העונה" הראשון ביניהן. יורם בסר הוליך את מכבי "עודד" חיפה לניצחונה ה-11 העונה, הפעם בחוץ על מכבי הרצליה 4:7 וימתין למשחק ההשלמה של טוברוק. בכל מצב שתי הראשונות יודעות שבמוצ"ש הקרוב אחת מהן כבר לא תהיה מושלמת.

המאבק על הבכורה בין בית"ר טוברוק המושלמת (33 נקודות) למכבי "ישעיהו" חיפה (30) על ראשות מחוז השרון נמשך במלוא עוזו. השתיים מנצחות ללא הפסקה וכך כנראה יקרה עד למשחק הגומלין ביניהן בסיבוב השני. קבוצתו של בני הרשקוביץ ניצחה בביתה את הפועל כפר סבא 3:11.

מתבוסה לתבוסה. לשחקני מכבי "יואל" חיפה (טרום א' במחוז המפרץ) לא היה זמן להרהר בהשלכות התבוסה בגביע המדינה לקבוצה עדיפה מהם. מכבי פתח תקווה בוגרת ואיכותית יותר. השבת התהפכו היוצרות. קבוצתו של מתן אלמליח גילתה עדיפות בולטת על יריבתה העירונית מ.כ. נווה-יוסף 2 ולא השאירה לה פתח לתקווה עם 0:21. זה המשחק השני שה "ירוקים" מסיימים משחק מבלי לספוג שערים (הקודם נגד הפועל אחווה סעיד חורי) והניצחון משאיר אותם בפסגה עם 30 נקודות והפרש שערים פנטסטי , פלוס 163. בעקבותיהם דולקת מ.ס. צו פיוס קריית חיים עם 22 נקודות ושני משחקים חסרים.

תשע קבוצות תייצגנה את מחלקת הנוער של מכבי חיפה בשלב הבא בגביע המדינה. האחרונה שרכשה את כרטיס העלייה היא קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד. בשבת החולפת נאלצה לשבות ממלאכתה עקב מזג האוויר הסוער, השבת העדיפו בהתאחדות לכדורגל שהמשחק מול הפועל רמת גן צפון יושלם ואת משחק הליגה תשחק ביום שלישי. למאמן טל הנדלר ו"ילדיו" לא הייתה בעיה. ניצחו בקלות 3:15 ועלו הלאה.