סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 27/01/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

אמנם קבוצת הנוער של המועדון לא שיחקה השבת בליגה ומשתתפת בטורניר בינלאומי בארץ, אך שאר קבוצות המחלקה שיחקו וכבשו לא מעט. עם כל הפרטים יצחק הברמן. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


בקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה שיחקו לכאורה רק באמצע השבוע. קבוצתו של יוסי ג'אנח נסעה לרעננה ולא כדי לפגוש את תושב המקום, שר החינוך נפתלי בנט. יותר חשוב היה לחיפאים לנצח 1:2 משערים של סתיו נחמני ורוי קטרי. אחרי המשחק גויסו רבים משחקני הקבוצה לקבוצת הנוער שהשתתפה בטורניר בינלאומי אותו ארגנה מכבי תל אביב. השתתפו גם הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים וקבוצות מאנגליה והולנד. רבים מהנערים זכו לדקות משחק רבות שתעזורנה להם העונה (אולי בגביע ?) ולקראת השתלבותם בעונה הבאה בקבוצת הנוער.


גם בקבוצת נערים א' מהליגה הארצית הצפונית מנסים לחזור למסלול הניצחונות. בשני הניסיונות השבוע, דרכם לא צלחה. ביום שלישי הפסידו בבית למ.כ. נווה-יוסף 2:1. אשרף זיוד הצליח רק להשוות (22), לפניו האורחת כבשה (5) ואחריו הבקיעה שער ניצחון (69). בשבת יצאה קבוצתה של ענבל נמני-קנפו למפגש מול עירוני נשר ונוצחה בפעם העשירית העונה 4:1. הפעם אשרף זיוד הבקיע את השער הראשון במשחק (38) והצליח להדביק את "מלך השערים" ינאל עראידה (תשעה לכל אחד).  חלפו שלוש דקות בלבד ונשר איזנה ובתוך ארבע דקות חוללה מהפך. לקראת סיום (90,86) הגנת חיפה/נהלל ספגה צמד ונכנעה. הבעיה, וזה מה שגורם לקבוצה להפסיד בפעם הרביעית ברציפות, שעראידה ועוד שניים מחבריו הועברו לקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה ואף נטלו חלק בטורניר הנ"ל בתל אביב.
שמחה וששון בשכונת התקווה, במשחקה של מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב'). גם אם מדובר במשחק בליגת נערים, ברמות האלה נדיר שמשחק לא מגיע לסיומו והשופט נאלץ לסיימו ולהשאיר את התוצאה הסופית להחלטת בית הדין שליד ההתאחדות לכדורגל. הכול נראה פסטוראלי כאשר המארחת הכתומה הוליכה בבטחה 0:2. אלא שבחוריו של אברהם אבוקרט לא נכנעו והצליחו להשוות (ספיר רזון ונהוראי יפרח). ברגע שנכבש השער השני, החלה מהומה שבסיומה הורחק שחקן בני יהודה. לפתע נראה גם אחד הקוונים צועד לעבר מרכז המגרש, משוחח עם השופט המרכזי וזה החליט להפסיק את המשחק בתוספת הזמן. ההמשך, כאמור, בוועדת המשמעת.


חמישים- חמישים: לקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) היו כל הסיבות לקוות שתצליח לנצח בשני משחקיה הביתיים השבוע. המציאות טפחה על פניהם. באמצע השבוע הפסד למכבי עמק חפר בתוצאה שחיפה/נהלל ניצחה בפתיחת העונה בעמק חפר 1:2. האורחים כבשו את שלושת השערים. הראשון לזכותם (22), השני לחובתם בשער עצמי (63) והשלישי כעבור חמש דקות שהפך לשער ניצחון. בשבת ניתנה הזדמנות למאמן אריק מלכה וחבורתו לתקן מול הפועל עכו. שער של איילי עמר חרץ את גורל המשחק- 0:1 מעודד שהמתיק את הגלולה.

זה היה המשחק הקשה ביותר שהמתין למכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" בשלושת החודשים האחרונים. אמנם, קבוצתו של אמיר סופר, כבר הצליחה להעיף ממאבק הגביע את טוענת לאליפות מכבי "אלדד" תל אביב, אך כנאמר, גביע זה גביע. מסתבר שלקבוצה טובה ליגה זו ליגה. אחרי 11 משחקים רצופים ללא הפסד בליגה, נדמה היה למארחת הפועל תל אביב שחיפה תוותר ותאפשר לה לנצח ולהמשיך להתמודד על הכתר מול יריבתה העירונית. אורי עזו עם שערו השביעי בליגה (דקה תשיעית) רמז ל"אדומים" שקבוצתו לא באה לשמש תפאורה, וכל מה שנותר להם היה להשוות (37) ולשלוח את חיפה עם נקודה יקרה לביתה. והיא עדיין רחוקה מאוד מהפסגה. העיקר נהנית.


שבוע קשה במיוחד לקבוצת נערים ג' מכבי "מקס" חיפה מנהלל. באמצע השבוע הפסידה במשחק חוץ בעיר היהלומים למכבי נתניה (1:0 משער בדקה ה-36) ובשבת, 14 ק"מ משם, ספגה את מפלת השנה משהובסה 7:1 על ידי הפועל חדרה מצמרת הטבלה. לא כך ציפה יוסף אריאל לכבוש את שערו הראשון בליגה (75) אחרי שחדרה כבר הוליכה 0:5. למאמן אוהד רוזלס תהיה השבוע עבודה מנטאלית רבה כדי להשיב לחניכיו את הביטחון בעקבות שלושת ההפסדים הרצופים. פעם בעונה יכולה ל"הופיע" תוצאה לא שגרתית. תשאלו את קבוצת הבוגרים מכבי תל אביב שהובסה 10:0 בידי מכבי חיפה. לא נראה שהיום זה משפיע עליה. השביעייה בחדרה כואבת- לא סוף העולם.

חבר'ה, מה קרה ? קורה בכדורגל. המוליכה הגאה של מחוז השרון לילדים א', מכבי "מיכאל" חיפה, ספגה זפטה רצינית והובסה בביתה 3:0 מול מכבי נתניה. קבוצתו של צחי נהרדע נאלצה לשחק בעשרה שחקנים, אחרי שהשופט שלף אדום לאחד משחקניה והאורחים ניצלו זאת היטב. הגנת חיפה שספגה עד משחק זה שישה שערים בלבד, נכנעו הפעם ל"חצי מנה" ובתוספת לכך שלראשונה נכנעו שלוש פעמים, זאת הייתה שבת מאוד לא מוצלחת, בלשון המעטה. ההפסד לא זעזע את כורסת הפסגה ומנוצחת השבת הבולטת עדיין ממשיכה להוליך את הטבלה.

"לכו לחפש נקודות במקום אחר"- זה המסר הבולט ששלחה מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים א' מחוז חוף) לקבוצת מכבי ברקאי אשר טרם צברה נקודת ליגה לרפואה בתום סיבוב משחקים שלם. עבור שחקני נהלל זה הניצחון השני ברציפות מאז נטלו על עצמם המאמנת ענבל נמני-קנפו והמנהל המקצועי אורי גרופר את משימת האימון. בסיבוב הראשון ה"ירוקים" ניצחו 0:5 והשבת הוסיפו מע"מ וצברו שלוש נקודות בדרך ל- 0:7. עלי ועדי אוסמי כבשו פעמיים כל אחד, היילי כהן, זיו שני וגלעד לב הוסיפו כל אחד שער. נשארו במקום הרביעי.

ההדחה ממעגל משחקי הגביע "הרגיזה" את שחקני קבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה שניצחה בשני משחקי החוץ שלה בקלות יחסית. קבוצתו של יוסי צרפתי שנשארה בפתיחת הסיבוב השני במקום הרביעי במחוז השרון, ניצחה באצטדיון בנשר את בעלת הבית עירוני נשר 0:3. גם בסיבוב הראשון חיפה ניצחה בהפרש שלושה שערים (3:6).
אחרי שלושה משחקים ללא ניצחון, שבו חניכיו של שמעון הרוש לחייך. למרות שנאלצו לוותר על חלק מהלימודים (לא נראו פנים עצובות...) ביום שישי ולהרחיק עד קיבוץ כפר בלום, בסיום 75 הדקות ניצחון 3:7 ופתיחת סיבוב שני ברגל ימין. עידן גור ואייר אלקנתי כבשו צמדי שערים, מוחמד עדאווי, גאד שיבלי ועמית שפיגל השלימו את מכסת השערים. שחקני נהלל עדיין מדורגים במקום הרביעי.


אין מה לעשות, שחקני מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') לא בדיוק מתלהבים מ"מזל תאומים". הם גם לא ששים שמזל מכתיב להם את תוצאת המשחק. אז נשאר להם להפגין עליונות על כר הדשא (גם אם הוא סינטטי...) והשבת שמחו להיפרד מה "תאומה" בית"ר טוברוק שליוותה אותם לאורך כל הסיבוב הראשון. סיום הסיבוב הראשון מצא את קבוצתו של יורם בסר מנחילה הפסד ראשון לנתנייתים מטוברוק ונפרדת מהם לשלום. כנראה לא אחרון, כי באופק מיועד משחק גומלין. כבר במחצית הראשונה ניתן היה להבחין שה"ירוקים" הגיעו חדים. בסיומה הוליכו 0:3 ואלמלא יכולת מעולה של שוער האורחים, התוצאה הייתה גבוהה יותר. גם במחצית השנייה חיפה שלטה, כבשה ארבעה שערים לעומת שניים שספגה וניצחה 2:7. המנצחת עם 33 נקודות מכסימליות והפרש שערים מצוין (פלוס 133) מביטה לאחור ורואה את טוברוק והפועל כפר סבא עם 30 בלבד.

פנצ'ר לקבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד בקריית חיים. קבוצתו של לירן אהרן שלא הפסידה עד כה במשחק חוץ נאלצה להניף דגל לבן נגד סגנית המוליכה ובתום משחק צמוד ומותח, הקבוצה מנהלל הפסידה 5:4 וירדה למקום החמישי בטבלת מחוז חוף.

אין חדש תחת השמש החורפית החמימה במחוז השרון טרום א'. המוליכה בית"ר טוברוק ממשיכה לנצח וכך גם קבוצתו של בני הרשקוביץ, מכבי "ישעיהו" חיפה שיצאה לטיול קצרצר בשרון וחזרה ביום שישי עם ניצחון 2:24 על מ.כ. קדימה/צורן. פער שלוש הנקודות נותר בעינו ושתי הקבוצות מנסות ומצליחות, לשפר את הפרש השערים ביניהן לקראת "משחק העונה"  שייערך בחיפה בעוד כחודש וחצי.


שבוע יוצא מהכלל לקבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד, מוליכת מחוז חוף. ביום שני יצאה למגרש הצפוני ביותר בישראל, בקיבוץ ראש הנקרה, וניצחה שם 5:9 את הפועל מטה-אשר לה משמש מגרש זה בית שני, אחרי עין המפרץ. קבוצתו של טל הנדלר, עדיין בלתי מנוצחת, שבה למגרשה הביתי (לא בנהלל, ב"קצף"...) בתקווה ליהנות משבת קלה יותר מול מכבי צור-שלום ומסתבר שהלך לה קשה עד לניצחון הסופי 6:7. עם שלוש הנקודות הללו ה"ירוקים" מהעמק ממשיכים להיצמד למ.כ. נווה-יוסף שגם היא לא הפסידה- לשתיים 31 נקודות.

ניצחון ביתי במשחק ביתי שמיני ברציפות (!!) משאיר את קבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה ממחוז המפרץ במקום הראשון עם 34 נקודות לפני מ.כ. קריית חיים לה שלוש נקודות פחות ומשחק חסר. חניכיו של מתן אלמליח ניצחו בפעם האחת עשרה העונה, השבת את אחי ביר אל-מכסור 8:12. בהתחשב בעובדה שהחיפאים צעירים מיריביהם בשנה, כבר היום ניתן לומר שהעונה היא הצלחה גדולה לקברניטי מחלקת הנוער שהחליטו לשלב קבוצה בגילאי טרום ב' בליגה "מבוגרת" מהם.