"לא האמנתי שאלבש את המדים הירוקים"
EN threads facebook youtube instagram tiktok
"לא האמנתי שאלבש את המדים הירוקים"
מאת: האתר הרשמי , |  שישי , 15/02/2019

"לא האמנתי שאלבש את המדים הירוקים"

אייל משומר פרש בשבוע שעבר מכדורגל ובראיון לאתר הרשמי הוא מסכם 10 שנים בירוק: "לא אשכח את הימים הראשונים במכבי, בסופו של דבר המועדון הגדול הזה הפך לבית עבורי".



בשבוע שעבר הודיע אייל משומר על פרישה מכדורגל בגיל 35 וחצי. השחקן שגדל בהפועל כפר סבא הגיע למכבי בעונת 2006/7, ושיחק 10 עונות במהלכן כבש 19 שערים ורשם 233 הופעות בליגה, 23 בגביע ו-39 באירופה. כבר בעונתו הראשונה עם הקבוצה הוא העפיל לשמינית גמר גביע אופ"א. בהמשך שיחק עם מכבי גם בשלב הבתים של ליגת האלופות. משומר זכה עם הקבוצה בשתי אליפויות ובגביע המדינה ב-2016, התואר האחרון.  בעונה הקודמת ירד עם הפועל אשקלון לליגת הלאומית. את העונה הנוכחית הוא פתח בלי קבוצה, מה שגרם לו לתלות את הנעליים בסופו של דבר: "לא הייתה הצעה מעניינת וחלון ההעברות נסגר. אני נמצא בכושר אבל בן 35, ולא לשחק שנה כדורגל זה יותר מדי", הסביר משומר על ההחלטה לפרוש מכדורגל.


מה עושה שחקן שפורש מכדורגל בימים הראשונים?
"קם בבוקר, שותה קפה ומתחיל לעסוק בכל מיני דברים שלאו דווקא קשורים לכדורגל, מתרגלים לזה מהר. לגבי הכדורגל, יש כמה אופציות ואני צריך לשקול ולבחון אותם היטב ולהחליט בסופו של דבר זה מה שאני רוצה".

איך מסכמים תקופה של 10 שנים מכבי חיפה?
"חוויה אחת גדולה. השגתי לא מעט עם הקבוצה, תארים, ליגת אלופות, משחקים גדולים. כשאני מביט לאחור, לא האמנתי בכלל שאני יגיע ללבוש את המדים של מכבי חיפה. לא אשכח את הימים הראשונים במכבי ובסופו של דבר המקום הזה הפך לבית".

מהו הרגע הכי גדול במכבי?
"תודה לאל שהיו לא מעט כאלה בירוק. אני חושב שהגביע ב-2016 לאחר 18 שנה היה משהו מרגש ועוצמתי. אי אפשר כמובן לשכוח את האליפויות, משחקי ליגת האלופות, שמינית גמר גביע אופ"א והשערים שלי באופן אישי, בטח השער נגד הפועל פ"ת".

מהו הרגע הפחות שמח במכבי?
"ללא ספק הפסד האליפות בעונת הקיזוז. זה הכניס אותי באופן אישי לדיכאון, לקח לי לא מעט זמן להתאושש מזה".

המאמן הכי טוב שהיה לך במכבי?
"היו שלושה. רוני לוי, אריק בנדו ואלישע לוי".

השחקן הכי טוב ששיחקת איתו?
"אי אפשר להצביע על שחקן אחד. יניב קטן, דירסאו, קולואוטי, מסיללה, דבאלישווילי, בוקולי, דקל קינן והרשימה עוד ארוכה.

ליגת אלופות
"זו החוויה הגדולה ביותר לשחקן. רק לשמוע את ההמנון מעביר בך צמרמורת. לשחק באצטדיונים היפים והגדולים ביותר באירופה, לשחק מול השחקנים הטובים באירופה, אי אפשר לשכוח את זה לעולם".

מה דעתך על הכינוי שדבק בך "מרחיק יונים"?
מדביקים לכל אחד סטיגמות. בסך הכל עשיתי משהו בקריירה והוכחתי את עצמי לכל אורך הדרך. זה לא משהו שהשפיע עליי. ראיתי הרבה מגנים גם בארץ וגם בחו"ל שהכדורים שלהם הלכו לשמיים ואף אחד לא דיבר על זה".
 
כמה מילים על הקהל הירוק
"הקהל הגדול והטוב בארץ ללא כל ספק. זה לא מובן מאליו בכדורגל הישראלי לראות קהל שמגיע במספרים אדירים ותומך למרות התקופה הפחות הטובה. אני מאוד מחובר לקהל של מכבי. גם עכשיו אני מקבל פידבקים חיובים מאוהדים שפוגשים אותי ברחוב. בסה"כ עברנו ביחד רגעים יפים".

אם לא היית כדורגלן, מה היית?
"איש עסקים".