סיכום משחקי מחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום משחקי מחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 10/03/2019

סיכום משחקי מחלקת הנוער

השבת במחלקה: ניצחונות לנערים א', נערים ג' נזכרו בחג החנוכה, והפסד בכורה לילדים ג'. ומול מי הוגרלו הקבוצות ברבע גמר גביע המדינה? כל הפרטים בכתבה. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


אם תשאלו את יוסי ג'אנח, מאמן קבוצת נערים א' מליגת העל, מכבי "עלמני" חיפה, מה יותר טוב מניצחון אחד, ודאי שישיב לכם: "שני ניצחונות בארבעה ימים". יאמר ועשה. ביום שלישי קבוצתו ארחה את בית"ר ירושלים וניצחה 2:3 לא לפני שלחץ הדם אצלו הרקיע שחקים. ה"ירוקים" כבר הוליכו 0:3 משערים של מוחמד רביע (3), יפרח נהוראי מנערים ב' (52) ובאסם זערורה (58) וכשנדמה היה שהם בדרך להביס את שחקני המנורה חל מפנה. האורחים כבשו מפנדל (75), כעבור עשר דקות צימקו עוד יותר וממש בשניות הסיום עמדו על סף שוויון שנמנע בנס. בשבת יצאו ל"מלחמת עולם" בסכנין, מאחר והקבוצה המקומית נמצאת בסכנת ירידה והיה ברור שתילחם ותנסה לשדוד נקודות מחיפה שיודעת שכתר האליפות רחוק ממנה. אלא שמוחמד רביע ורוי קטרי מסמסו את התשוקה של בני סכנין וניצחו 0:2 בדרך המחודשת למאבק על הסגנות אותו מאיישת כרגע מכבי פתח תקווה, בפער נקודה.

ומה תגידו על הגרלת רבע הגמר לנערים א' ? באם המושבות, מכבי פתח תקווה תארח את מכבי "עלמני" חיפה (23 במרס).
אם צריך לבחור את הפתעת השבת, הבחירה קלה: נערים א' של מכבי "שמעון" חיפה (ליגה ארצית צפון) שנותר לה להעביר את ששת מחזורי הסיום בשאנטי, לא רמזה להפועל חדרה מהמקום השני שהיא עומדת להרים בפניה קיר בלתי עביר. קבוצתה של ענבל קנפו-נמני המלקטת נקודות כדי לא להסתבך במקרה הכי גרוע, הצליחה לסחוט תיקו 1:1 מסגנית המוליכה ולא רק זאת, את השער הבקיע טל גקר לו זה שער ליגה הראשון בעונה זו. החדרתים לא האמינו שאיבדו שתי נקודות בנהלל שגרמה להם נזק גדול.


אז מה אם במחצית המשחק הביתי ב"קצף" לא נכבשו שערים במפגש בו ארחה מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב') את בית"ר ירושלים ? נותרו ארבעים דקות למקצה שיפורים ואותן ניצלו עד תום חניכיו של אברהם אבוקרט שהתנפלו על נציגת הבירה וכשהתפזר העשן ה-1:4 נראה בהיר, צח וממצה את אירועי המשחק. ספיר רזון עם צמד שערים (השלישי שלו פלוס שלושער), נהוראי יפרח שחזר ממשחק אמצע השבוע עם נערים א' ושער עצמי של הגנת בית"ר השאירו את הסטטוס-קוו בצמרת. עד שמ.ס. אשדוד תשלים את משחקה החסר, מכבי תל אביב ממשיכה להוביל את ליגת העל לנערים ב' (49) לפני אשדוד (48) ומכבי "יהויכים" חיפה (46).


בקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד טרם זנחו את רעיון המקום השלישי. המאמן אריק מלכה כבר הספיק להכיר ולהגיע למקומות גבוהים יותר. בינתיים קבוצתו לא מוותרת על התענוג לנצח ולכבוש בסיטונות. השבת 0:5 מול הפועל בני אעיבלין מרגלי חמישה שחקנים שונים: שאדי חמודה (18), דילן גומז (36), איתי איוב (38), אילי עמר שנכנס מחליף (57) ומועתסם עיסאווי (79).

הצ'ופר לנערים ב' חיפה גולדשנפלד: משחק גביע בשלב שמינית הגמר (23 במרס) בבית, מול הפועל תל אביב. אתגר אמתי.
פורים בפתח ומשנכנס אדר מרבים בשמחה. אבל שחקני קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" של אמיר סופר "התעקשו" דווקא להיזכר ב...חנוכה. אחרי שבוע לא קל שנבע מההפסד הביתי האכזרי למכבי תל אביב, אחרי שכבר הוליכו ביתרון 0:2, יצאו ה"ירוקים" למודיעין והדליקו חנוכייה על חשבון קבוצת התחתית המקומית- 0:9. הניצחון הגבוה, נמוך בשער מניצחון השיא על גדנ"ע תל אביב, החזיר את חיפה לתנופת ההבקעה. הליגה "מתה" ככל הנראה (פיגור בן עשר נקודות מהפסגה כשנותרו 24 בקופה) ואם ניתן ליהנות מדוע לא. תום דריהם (16) כבש את שערו השמיני, עידו אלמישלי הכפיל בתוך דקה, ענאן חלאילי (23) ונור עותמאן (36) חתמו את תוצאת המחצית. אלמישלי פתח את המחצית השנייה עם צמד מהיר (45,41) והעלה את מאזן שעריו לח"י כיבושים ואז נכנס לפעולה המחליף בנימין צאגה. שלושער ראשון העונה (78,56,52) ובסך הכול 16 שערים בליגה. מכבי חיפה כבשה 89 שערים העונה, הכי הרבה בליגת המרכז.

נשאר לה רק הגביע: ב-23 במרס, בשלב רבע הגמר,  מכבי חיפה תארח ב"קצף" את הפועל פתח תקווה בניסיון להסתער על התואר השני בחשיבותו. אחרי שהדיחה את מכבי תל אביב ומכבי פתח תקווה, צ'אנס להגיע לחצי הגמר.
שער בדקה ה-45 חרץ את גורל תוצאת המשחק בו גברה מכבי פתח תקווה צפון על מכבי "מקס" חיפה 0:1 במחוז השרון. עבור קבוצתו של המאמן אוהד רוזלס זו הפעם השנייה בעונה זו שהיא מנוצחת בשלושה משחקים רצופים. בשמונת המחזורים שנותרו לה עד לסיום העונה שחקני הקבוצה יעשו מאמץ להתקדם מעבר למקום העשירי בו הם "תקועים" כרגע.
שוד ושבר במשחקה של מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א'). כאשר ינאי דיסטנפלד הבקיע ראשון במשחק הבית מול מכבי תל אביב, סברו המאמן צחי נהרדע וילדיו שהנה יצליחו לחלוף על פני אחת מהמשוכות הגבוהות והמסוכנות במחוז השרון. הדקות נקפו והאורחים מתל אביב "נזכרו" שחיפה גברה עליהם בקריית שלום (1:2). חיפה נקלעה למצוקה שבסיומה ספגה תבוסה ביתית שנייה בהפרש בן שלושה שערים (הקודמת למכבי נתניה 3:0) והפעם 4:1 שהחזיר אותה שוב לאחור. ההפסד הרביעי אפשר למ.כ. נווה-יוסף לעוט על המציאה ולהגדיל את הפער לשלוש נקודות (42) לעומת "מיכאל" חיפה (39) ומכבי תל אביב (38) שנושפת, בעקבות ניצחונה בעורפה של חיפה.

בגזרת הגביע: ברבע הגמר יישארו שחקני מכבי "מיכאל" חיפה במגרשם וינסו להעפיל לחצי הגמר על חשבון המנצחת בין ניר רמת השרון והפועל קריית שמונה.
קבוצת ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד (מחוז מפרץ 1) הצליחה להיות שותפה לחגיגת שערים בקיבוץ עין המפרץ. המארחת, הפועל מטה-אשר, הטוענת לתואר האליפות נחשבת לקבוצה בעלת הגנה חזקה ולראיה, ספגה תריסר שערים בלבד. באו חניכיו של שמעון הרוש שהמושג 0:0 נראה להם כחייזר, וטרם התנסו בו, ותקעו ארבעה מקלות בגלגלי המקומיים שנאלצו לבלוע 4:4 מפתיע. התוצאה נדירה בכל קנה מידה ובכל ליגה, אבל מה תאמרו כשתשמעו שזה ה-4:4 השני של שחקני חיפה/נהלל (הקודם מול מכבי אחי נצרת). עידן גור הבקיע צמד, אייר אלקנתי ואייל מינצר השלימו, השניים האחרונים כבשו גם במבול השערים בנצרת.
ברצלונה לא השפיעה לטובה על שחקני קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה של יורם בסר. לקראת סוף השבוע הילדים שבו מטורניר לבני גילם, שם הגיעו לשלב חצי הגמר, ולרגע לא עלה בדעתם שדווקא אחרי הנסיעה המוצלחת יספגו הפסד ראשון, ועוד במשחק ביתי. שחקני הפועל רעננה מהמקום החמישי שפשפו את עיניהם למראה המוליכה הגאה שלא שמטה עד כה נקודות ויריבותיה נפלו שדודות לרגליה (גם רעננה בסיבוב הראשון 11:3), לא עשו הנחות וזכו להיות הראשונים לנצח 3:5. עצם העובדה שחלוצי חיפה הסתפקו בשלושה שערים, הכמות הכי קטנה שכבשו העונה, מספרת את סיפור המשחק המפתיע. לחיפה נותר מספיק "בשר" במאזן נקודותיה (45 ומשחק חסר) כדי להקדים את בית"ר טוברוק (42).

שימו לב להגרלת רבע גמר הגביע: מכבי "עודד" תצא למשחק חוץ בכפר סבא, מול הפועל המקומי (23 במרס) אשר טרם ויתר על מאבק האליפות במחוז השרון.
בשקט ובשלווה ממשיכה קבוצת ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד לנצח בגדול. בפעם הרביעי ברציפות שחקניו של לירן אהרן כובשים לפחות 20 שערים למשחק (בפעם השמינית בכלל בליגה ופעמיים בגביע) והשבוע חזרה מעילוט שבנצרת עם הניצחון הגבוה ביותר- 0:29. לכאורה, קבוצת השלוחה מהעמק מפגרת ב-13 נקודות מהמוליכה במחוז חוף, בפועל חסרים לה ארבעה משחקים שהיו מקטינים את הפער עד למינימום. במצב הזה יכולים גם עירוני נשר, מ.כ. קרייחיים והפועל חיפה (כולן עם 36 נקודות) להאמין שהן שוות לחיפה גולדשנפלד. מצג שווא.


הגרלה קשה בגביע (רבע גמר) לילדים ג' חיפה/נהלל: משחק חוץ מול מכבי "עוז" תל אביב (23 במרס).
בפעם הראשונה העונה הצליחה קבוצה לבלום את שחקני מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') ולא לאפשר להם לכבוש יותר מארבעה שערים במשחק. בפעם הקודמת, בטוברוק, החיפאים של המאמן בני הרשקוביץ הבקיעו חמישייה אבל הפסידו. השבת הסתפקו ברביעייה ולא הצטערו. ניצחו 1:4 את הקבוצה העקשנית של ניר רמת השרון שעשתה בעיות גם בסיבוב הראשון. המשחק הווה הכנה מצוינת לקראת המשחק הבא שייערך ב"קצף"- משחק העונה מול המוליכה בית"ר טוברוק שלא שמטה נקודות עד כה. הזדמנות אחרונה ל"ירוקים" להידבק לפסגה, למרות שהפרש שעריהם נחות מזה של טוברוק.
גם קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד מנהלל משתדלת ומצליחה לשמור עקב לצד אגודל, על דו-קרב צמוד מול מ.כ. נווה-יוסף. לשתי הקבוצות אפס הפסדים, בשעה שקבוצת הפרבר מחיפה מוליכה בזכות משחק עודף. חניכיו של טל הנדלר התאכזבו מאוד כשנודע להם שהמשחק מול הפועל גבעת אולגה בסיבוב הראשון בוטל עקב מזג האוויר הגשום. בגומלין, השבת, למרות מזג האוויר הקלאסי והחמים, שחקני חיפה/נהלל "המטירו גשם שערים" ולא נחו עד שהגיעו לתוצאה 0:24 שמעלה את מאזן שעריהם ל-229 לעומת 47 שספגו.


הסיפור הטראגי-ספורטיבי: בהגרלת רבע גמר גביע המדינה שתתקיים ב-23 במרס תיפגשנה שתי קבוצותיה של מכבי חיפה זו מול זו: מכבי חיפה גולדשנפלד תארח את אחותה הבכירה מכבי "ישעיהו" חיפה. חצי נחמה: ל"ירוקים" הובטחה קבוצה אחת בחצי גמר הגביע.
פחות שמח בקבוצת טרום א' מכבי "יואל" חיפה. קבוצתו של מתן אלמליח המתינה סיבוב שלם כדי לגמול למ.כ. קריית חיים על ההפסד המינימלי (14:13) בתקווה לנשל אותה מהפסגה. מסתבר שחיפה, ששחקניה צעירים בשנה מרוב יריבותיה במחוז המפרץ, מיצתה את מקסימום המאמץ ונכנעה בביתה למוליכה 12:5 ששם כנראה קץ לשאיפותיה. בעונה הבאה, בגיל המתאים, תנסה חיפה לתרגם את יכולתה גם לתואר.