גביע שלישי בירוק: מכבי "עלמני" ניצחה את בית"ר
EN threads facebook youtube instagram tiktok
גביע שלישי בירוק: מכבי "עלמני" ניצחה את בית"ר
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 26/05/2019

גביע שלישי בירוק: מכבי "עלמני" ניצחה את בית"ר

שש שנים אחרי זכייתה האחרונה בגביע המדינה לנערים א' שבה מכבי "עלמני" חיפה עם הפרס היקר לעיר הכרמל אחרי ניצחון חלק וצודק על בית"ר ירושלים 0:2. צילומים: ג'ו הירש, האתר הרשמי


לא היה מאושר מהמאמן יוסי ג'אנח לו זאת זכייה ראשונה בגביע המדינה עם קבוצה במחלקת הנוער. לא היו מאושרים משחקני הקבוצה המנצחת, מאחר ולרובם זאת הייתה סגירת מעגל מול הירושלמים. אשתקד, כאשר ילידי 2002 שיחקו בקבוצת נערים ב' הגיעו לגמר הגביע, נגד אותה צהובה-שחורה מירושלים, לא סייעה להם העליונות במגרש והם נכנעו 1:0 וראו בעצב את מנצחיהם מניפים את הגביע.


הפעם, כאשר הנשיא יעקב שחר ניצב על הפודיום וענד לצווארם את מדליות הזהב, ניכר היה שהזכייה בגביע, בעונה סוערת בה רבים משחקני הקבוצה שרתו גם את קבוצת הנוער בליגת העל, מהווה פיצוי הולם.

החיפאים שלטו כמעט לאורך כל דקות המשחק ובדקה ה-33 באו על שכרם. בן פרנקו הגביה כדור חופשי והבלם יונתן כהן התרומם ונגח במדויק ליד הקורה השמאלית ופנימה. עד לדקה ה-80 בית"ר ניסתה לשנות את לוח התוצאות ואז פריצה יוצאת מהכלל של המחליף נבו שדו שניצל יציאה חפוזה של שוער בית"ר, חלף על פניו ושלח מסירת פז לסוף פודגוראנו שביסס את תוצאת המשחק ושלח את השחקנים להילולה ירוקה.


המאמן ג'אנח זכה ל"אקרובט" כששחקניו זרקו ותפסו אותו, שאר חברי הצוות המקצועי והניהולי, בעיקר המנהל צחי פורת לא ידעו נפשם משמחה. משימת הגביע הושלמה וכל שלוש הקבוצות שמכבי חיפה שלחה השנה למשחקי הגמר, שבו צפונה מאושרים. מכבי "עלמני" חיפה (נערים א'), מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') ומכבי "עודד" חיפה (ילדים ג').


כדבר הזה לא קרה מאז עונת 2012/13. אז קבוצת הנוער זכתה ב"דאבל", קבוצת נערים א' השלימה "טראבל" ( אליפות, גביע ואלוף האלופים) וקבוצת נערים ג' התעלתה וגרפה "קוואטרו" (אליפות, גביע, אלוף האלופים וזכייה בטורניר "נייקי".

פרט פיקנטי. במשפחת ג'אנח השמחה כפולה, נדירה. בארוחת שישי הקרובה יוכלו להציג על השולחן החגיגי שני גביעים. זה של אבא יוסי וזה של בנו, אלון ג'אנח שזכה עם קבוצת ילדים מכבי "עודד" חיפה בגביע לפני שבועיים.