ההיסטוריה של מכבי נגד נתניה בגביע הטוטו
EN threads facebook youtube instagram tiktok
ההיסטוריה של מכבי נגד נתניה בגביע הטוטו
מאת: יצחק הברמן , |  שישי , 16/08/2019

ההיסטוריה של מכבי נגד נתניה בגביע הטוטו

14 משחקים, 6 ניצחונות ירוקים, שניים צהובים ושישה ללא הכרעה. זהו המאזן במשחקים בין מכבי חיפה לבין מכבי נתניה בגביע הטוטו

בפעם הראשונה מאז 1985, תחילת מפעל גביע הטוטו,  "נמנע" ממכבי חיפה לשחק בשלב הבתים המוקדם של גביע הטוטו, וזאת בגלל השינוי בתקנון המקפיץ את נציגת ישראל בליגה האירופית היישר לשלב רבע הגמר. בשבת יתקיים המשחק ה-15 בין הקבוצות, בפעם הראשונה כ"משחקי דירוג שבע-שמונה".

במכבי חיפה פתחו את מסכת המשחקים נגד מכבי נתניה לפני 29 שנים במשחק שהסתיים בניצחון חיפאי מוחץ 0:6 מצמדי שערים של ראובן עטר ואייל ברקוביץ, ותוספת של משה אייזנברג ואיתן אהרוני. המשחק נצרב בתודעה לא רק בזכות התוצאה החד צדדית, אלא גם עקב אירוע חריג. אנשי מכבי חיפה, נתניה והשופט עמית קליין לא שמו לב לחילוף הרביעי שביצעו הירוקים, נתניה ערערה על תוצאת המשחק ונדחתה בטענות שהחילוף נעשה בתום לב ושהיה מיותר ולא השפיע על תוצאת המשחק הסופית. אגב, במשחק המדובר שיחקו מאמן הקבוצה מרקו בלבול, מאמן השוערים גיורא אנטמן, הסקאוט הראשי אלון חרזי ומנהל מחלקת הנוער יניב כהן שנכנס כמחליף. במשחק הגומלין בנתניה מכבי ניצחה שוב, הפעם "רק" 1:3 משערים של אלון חרזי, איתי מרדכי ומרקו בלבול.

מאז, השתיים נפגשו במפעל זה עוד שלוש עשרה פעמים ושחקני מכבי נתניה טרם הצליחו לנצח את מכבי חיפה במגרשה, לא בקריית אליעזר ולא בסמי עופר.

עשר שנים חלפו (2000) עד שהשתיים שיחקו זו מול זו בשלב רבע הגמר. אבישי ז'אנו, שהגיע לעיר הכרמל מנתניה, כבש את הראשון לזכותה ב"קופסא" בבעיטת עונשין, יוסי בניון הכפיל. מכבי ניצחה 0:2.
שרשרת הניצחונות החיפאים נמשכה גם באוקטובר 2005. עדיין במגרש בבקריית אליעזר. רוברטו קולאוטי עם צמד וליאור רפאלוב מול שער בפנדל מרגלי לירון וילנר קבעו 1:3 ירוק.

200 צופים בלבד הטריחו עצמם למגרש בנתניה והחמיצו ניצחון ראשון של נתניה 1:3 שכבר הוליכה 0:3 מרגלי אובודו אוקוצ'ה, שלמה אדרי ודלה ימפולסקי, לעומת שער כבוד שכבש עדן בן-בסט חמש דקות לסיום.
ב-2006 חודשה מסורת משחקי הבית והחוץ. אלן מסודי מחיפה קבע יתרון, אוקוצ'ה המתין עד לדקות הסיום ואיזן ל-1:1. בגומלין בחיפה תיקו עקר משערים וזה המשחק הראשון והיחיד (ינואר 2007) ביניהן שהסתיים ב-0:0 משעמם.

כעבור שנה, שער מרגלי רוברטו קולאוטי ניצח לחיפה את המשחק הראשון, בגומלין בעלת הבית מנתניה הוליכה (יחיאל צגאיי) ושתי דקות לסיום המחצית הצליח מאור מליקסון להשוות.

במשחק העשירי שוב תיקו 1:1 (גוסטבו בוקולי לחיפה ואוראל דגני לנתניה, לפני שעבר לחיפה). כעבור שנה וחודשיים, חיפה נזקקה לניצחון כדי להעפיל לרבע הגמר וניצלה עד תום (2009) את העובדה שנתניה העתיקה את משחקה הביתי לאצטדיון "וינטר" ברמת גן, כדי לנצח 1:4 מצמד של ארבייטמן, ושערים של מוחמד גדיר ואוסיי ראנספרד. ביבאן פרנסמן לא המתיק את הרגשת נתניה בשער שכבש.

האצטדיון החדש של נתניה אירח בשנת 2012 את שלב רבע הגמר. חיפה הוליכה 0:2 אחרי שוויאם עמאשה ולירוי צעירי הבקיעו אבל במחצית השנייה נתניה הפכה את התוצאה משערים של עידן שריקי, דין גבאי ועומר פרץ. עאיד חבשי נותר השחקן היחיד מסגל השחקנים במשחק ההוא שעדיין משחק במכבי חיפה. בגומלין בקריית אליעזר, לחיפה הספיק 0:1 קטן כדי לעבור לשלב הבא בזכות שערי חוץ. איסמעיל ריאן העניק לה אותו בדקה החמישית אבל עומרי בן הרוש איזן את התוצאה ל-1:1.

המשחק האחרון בין השתיים בגביע הטוטו, ביולי 2018, התקיים בסמי עופר. מכבי הוליכה משער של ניקיטה רוקאביצה בשלהי המשחק אבל ערן לוי הכניע את אוהד לויטה בדקות הסיום בדרך ל- 1:1 שלא הפריע לחיפה להגיע עד למעמד הגמר באותה עונה.