סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  ראשון , 27/10/2019

סיכום השבת במחלקת הנוער

הקבוצות הצעירות של המועדון שיחקו בסוף השבוע האחרון את משחקיהן בליגות השונות ולפניכם סקירה של התוצאות, של כובשי השערים ושל האירועים הבולטים. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

ניצחונה של קבוצת הנוער מכבי "הרדי" חיפה על בית"ר טוברוק 1:3 והגדלת יתרונה לארבע נקודות מהפועל תל אביב, מושכים תשומת לב בזכות כובש השער הראשון, סתיו נחמני. החלוץ הבקיע עד כה 10 שערים, כמות פנטסטית למחזור השביעי, ומי שמבקש לדעת כמה הבקיע מוחמד עוואד, גדול מבקיעי ליגת העל לנוער בכל הזמנים (30) בפרק זמן דומה, המאזן מדהים עוד יותר. עוואד הסתפק בארבעה שערים בלבד ואת הפריצה הגדולה עשה מאמצע העונה ואילך.


בשעה שקבוצת נערים א' מכבי "עלמני" חיפה ממתינה לקיום משחקה מול הפועל חיפה (בית נגלר, שלישי, 14.30) ממשיכה קבוצת מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל)  במסע ניצחונות שופע שערים בליגה הארצית, צפון. הם כבר במקום השלישי, למרות שעברו עליהם שבועיים קשים בעקבות שני הפסדים רצופים להפועל חדרה ומכבי צור-שלום.
השבוע הביסו בבית את מכבי כפר מנדא 1:5 והשלימו כיבוש ח"י שערים בשלושה משחקים. בסך הכול קבוצתה של ענבל נמני-קנפו הבקיעה 30 שערים בשבעה מחזורים. מייק גרופר פתח במסכת השערים (15) ויתרון קבוצתו החזיק מעמד בקושי 60 שניות. המארחים המשיכו לשלוט ורק כאשר שחקן אורח הורחק (50), היתרון המספרי השפיע ואילי עמר קבע 1:2 בחלוף שתי דקות. גרופר (70), עומר סיאני (85) וטארק טריף (90) ביטלו כל אפשרות להפתעה. כאמור, מכבי "שמעון" שלישית (15) ולפניה הפועל חדרה (18) והפועל כפר סבא (16). גם לצור שלום 15 נקודות.

חושך מוחלט 20 דקות ומכבי "יהויכים" חיפה לא תשקוט. גם בחלומותיהם הגרועים ביותר, וסביר להניח שבלילה אחרי המשחק לא נרדמו, קבוצת נערים ב' לא חלמו שההגנה החזקה של הקבוצה, זו שספגה שמונה שערים בלבד בתשעה מחזורים, תקרוס ברבע הראשון של המשחק הביתי נגד מכבי פתח תקווה. הדקות 19,15,9,6 הפכו לסיוט עבור קבוצת הצמרת החיפאית אותה מאמן אמיר סופר. במצב של 4:0 לחובתה עדיין ניסו להציל את הכבוד והתקרבו בזכות שעריו של נדב ממן (44,39). חיפה חיפשה עוד, אלא שהכרטיס האדום שספג יבלו גטאוצאו (62) והפנדל שנשרק לחובת קבוצתו כעבור ארבע דקות, שמו לאל את התקוות הכמוסות. שער נוסף לזכות האורחים קבע 6:2 מדהים שגרם לצניחה חופשית של ה"ירוקים" מהמקום השלישי אל השישי. אמנם, הפער לא בשמיים, שלוש נקודות משתי התל-אביביות להן 22 נקודות אבל ההפסד אכן היה כואב.


בקבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד של אריק מלכה, העיניים כבר נשואות לעבר המקום הראשון. תשאלו הכיצד, עובדה: ההפסד לבני סכנין ואובדן שתי הנקודות למכבי צור-שלום גרמו לזעזוע חיובי ומאז שלושה ניצחונות בהפרש בן ארבעה שערים (פעמיים 1:5 ו-0:4) ועם תשע מתשע לקבוצה כבר 16 נקודות מתוך 21. את "קבלת השבת" ערכה בשישי בפרדס חנה וניצחה 1:5 מצמד של שריף רעד, ניב טובול, מוחמד כנעאן ובשאר עודה.

אחרי החזרה מפגרת שלושת השבועות, בסוף נובמבר, ייערך ב"קצף" משחק צמרת אמיתי. המוליכה הנוכחית במחוז המרכז בליגה לנערים ג', הפועל תל אביב, תגיע ובמכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" ינסו לסגור את פער שלוש הנקודות בינה לבין המוליכה. כבר אחרי שישה משחקים נוצר ראש חץ בדמות שלוש קבוצות: הפועל תל אביב (18), מכבי פתח תקווה (16) ומכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (15). לשם כך יהיה על המאמן אלירן מזרחי לדחוק בחניכיו לנצח בעוד שבועיים את בני יהודה תל אביב ולהשאיר פתח לעתיד. אחרי שכבשו במשחקים שער, צמד, שלישייה ורביעייה הגיע תורה של החמישייה. ספגה אותה קבוצת התחתית ס.כ. נס-ציונה שנכנעה 5:2 לשערים מרגלי סאלי פחימה, ליסב עיסאת, רוי חזן, ינאי דיסטלפלד ועילאי שושן עם שער בכורה.


פחות נעים מצבה של מכבי "מקס" חיפה מנהלל (נערים ג') שספגה את הפסדה החמישי בששת משחקיה עד כה. קבוצתו של יצחק ינון נכנעה במשחק חוץ לסגנית המוליכה מ.כ. נווה-יוסף 2:0 ומדורגת במקום ה-13. בליגה לנערים ג' אין מאבקי ירידה ולכן הבחורים בירוק יוכלו להתאושש ולנסות לשוב למסלול הניצחונות.

שחקני קבוצת מכבי "מיכאל" חיפה (ילדים א') מנסים לתקן את ה"קלקול" משלהי העונה החולפת עת הפסידו את המקום הראשון במחוז השרון ממש עם השריקה האחרונה. על פי שני המחזורים הראשונים עושה רושם שהמאמן הוותיק יוסי צרפתי מעודד אותם לא להרפות. השבוע יצאו למשחק רציני ראשון, מול מכבי "שלמה" תל אביב וניצחו 1:3. דוד בן-שמעון, אוראל אלקלעי ונועם שמש כבשו את השערים למנצחים, ההגנה סופגת שער בודד מדי משחק, כולם מוכנים להתחייב שההסדר הזה יימשך גם להבא. כרגע מכבי "מיכאל" חיפה, הפועל כפר סבא והפועל רעננה עם מלוא שש הנקודות האפשריות.
קבוצת ילדים א' מהשלוחה בנהלל, מכבי חיפה גולדשנפלד המאומנת על ידי משה עמרה זכתה בניצחון ליגה ראשון. ג'אד שיבלי (צמד) ואמיר עיני הבקיעו במשחק הביתי נגד בני סכנין שנכנעה בפני ה"ירוקים" מהעמק 3:1. נכון לעכשיו, לפחות עד היציאה לפגרת שזרוע בעוד שבועיים, הליגה פחות או יותר שוויונית במחוז חוף.


פתיחת עונה לא פשוטה לקבוצת ילדים ב' מכבי "שמואל" חיפה. אחרי תיקו ביתי מול הפועל חדרה שנראה כמקרי, קבוצתו של יורם בסר הדרימה לנתניה ונוצחה 3:0 בידי מכבי המקומית. מסתבר שגם אם זוכים בגביע המדינה, וזה מה ששחקני הקבוצה הנוכחית חוו לפני מספר חודשים כששיחקו בילדים ג', המעבר למשחק על מגרש שלם נתקל לפעמים בקשיים.
שני משחקי חוץ במחוז מפרץ 1 הצמידו את ילדים ב' במכבי חיפה גולדשנפלד לדבוקת הצמרת. המאמן לירן אהרן הדריך, שחקניו כבשו שמונה שערים ללא מענה לרשת בית"ר נהריה וכעת הפנים קדימה.


ילדים, ילדים, עדיין בלי רישיון נהיגה, אבל צריך כבר עכשיו ללמדם ללחוץ על הגז עוד ועוד. הנה שחקני ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה של ירין איבגי התחילו את העונה עם כיבוש 25 שערים בגביע, לפני שבוע 'הסתפקו' ב-19 והשבוע עוד ירידה במדד השערים, הלוואי על כולם, עם ניצחון חוץ על מ.כ. אור-יהודה 3:18. בתום המחזור השני פחות ממחצית הקבוצות עם שש נקודות. ממתינים למשחקים בין המושלמות.
ואם לא שמעתם על תוצאה נמוכה במשחקי "תשיעיות" שהיו עד לפתיחת העונה "שמיניות" קבלו מיני-דרבי לילדים ג' ב"קצף". הפועל חיפה שסווגה למחוז חוף, להוביל 0:2 מול מכבי חיפה גולדשנפלד של טל הנדלר. האחרונה לא ויתרה, בכל זאת לבשה ירוק וזה מחייב, החזירה בצמד שערים וכך נולד התיקו הראשון.


"הזהרנו" אתכם בשבוע שעבר שכדאי לעקוב אחרי הניסיון שצברה קבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה אשתקד במחוז המפרץ, עת שיחקה עם שכבת גיל מבוגרת ממנה. בשבת קיבלנו תזכורת שנייה ומוחצת. קבוצתו של מתן אלמליח יצאה למשחק חוץ שני ברציפות וגם ממנו חזרה עם שלוש נקודות וניצחון חלק 0:14.
שש נקודות גם לחניכיו של שמעון הרוש במכבי חיפה גולדשנפלד (טרום א') שנהנו גם מהאוויר הצח של משגב הגלילית ובעיקר מהניצחון השני בליגה על הפועל מ.א. משגב 8:12.