סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  שני , 11/11/2019

סיכום השבת במחלקת הנוער

מחזור משחקים חלקי שוחק בסוף השבוע, מספר קבוצות כבר נכנסו לפגרה ולפניכם סקירת התוצאות, המאזנים וכובשי השערים של קבוצות המועדון הצעירות. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

שבת מוזרה נפלה על מחלקת הנוער הירוקה. לא פחות משישה משחקים לא נערכו וקבוצות הנוער מכבי "הרדי" חיפה, נערים א' מכבי "עלמני" חיפה, ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה, ילדים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד, ילדים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד וטרום א' מכבי חיפה מהשלוחה בנהלל - אלה יצאו לפגרה שתימשך עד סוף נובמבר.

לכאורה, אמורות היו הקבוצות מנהלל, שלוש במספר, לנצל את הביתיות במגרש הסינטטי ב"קצף" כדי לנצח קבוצות נחותות מהן וראה זה פלא, שתיים נוצחו ואחת איבדה שתי נקודות בשניות הסיום.


למכבי "שמעון" חיפה (נערים א') מנהלל היו כל הסיבות שבעולם לחלום על ניצחון חמישי ברציפות. היריבה, הפועל עפולה אינה מאריות הליגה לעומת קבוצתה של ענבל נמני-קנפו שהתקרבה לצמרת הגבוהה בחודש האחרון. אלא ששער מפתיע מחד (59) והחטאות גדולות מאידך השאירו את התוצאה על 0:1 עד לסיום המאכזב. בעקבות ההפסד השלישי ה"ירוקים" מנהלל צנחו למקום השישי וכעת הם מרוחקים מרחק שש נקודות מהמוליכה הפועל כפר סבא לה 24 נקודות. תשעה מחזורים ללא תיקו לרפואה.


גם קבוצת נערים ב' מכבי "יהויכים" חיפה של אמיר סופר אמורה הייתה לארח בבית את האחרונה בטבלה, מכבי אחי נצרת. המועדונים הסכימו על החלפת הביתיות ואחרי הניצחון היוקרתי והחשוב על הפועל תל אביב בוולפסון, בחיפה הלכו בכל הכוח כדי לנצח את הקבוצה שהפסידה בכל 11 משחקיה עד כה. בסיום ניצחון חיפאי קל 3:6 שהצמיד את המנצחת למשולש הצמרת. מכבי תל אביב עם 28 נקודות לעומת 25 של הפועל תל אביב ומכבי "יהויכים" חיפה. בנימין צאגה כבש צמד והצטרפו אליו ליאם חרזי (שער בכורה), נדב ממן, עידו אלמישלי וביראן סמיהאן, אף לו זאת הבקעה ראשונה.

חוזרים לאכזבה נוספת ב"קצף", הפעם נחלתה של קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד. חניכיו של אריק מלכה (מקום רביעי) רצו לנצח את הפועל עפולה (10) אבל במגרש נראתה תמונה שונה. האורחים כבשו שער ממרחק ועד לסיום כל קבוצה הוסיפה שער. שחקני נהלל נאלצו להסתפק בשער אחד מרגלי מוחמד כנעאן והפסידו 2:1 שהרחיק אותם שש נקודות מהפסגה.


בשעה טובה, קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" חזרה לליגה דווקא בשכונת התקווה. שלא תקבלו רושם מוטעה שקבוצתו של אלירן מזרחי הפסידה עד היום וחזרה לנצח, זה לא. שבועיים החבר'ה לא שיחקו בליגה ואחרי חמישה ניצחונות רצופים מעניין היה לצפות כיצד תחזור מול קבוצה שיודעת לשחק בבית. סאלי פחימה שהבקיע בארבעת המחזורים החולפים לא טמן גם הפעם את רגלו בצלחת והעלה את חיפה ליתרון  בדקה ה-13. כדי לבסס את הניצחון ולשוב צפונה עם מלוא הנקודות, השלים אורי מרדכי (47) את המשימה. חיפה (18 נקודות) ממשיכה לרדוף אחרי המוליכה המושלמת, הפועל תל אביב (21) ומי אתם חושבים יגיע להתארח ב"קצף" אחרי הפגרה? נכון, ה"אדומים" מתל אביב. משחק עונה ראשון.

דרמה גדולה במשחק לנערים ג' במחוז השרון. "על הנייר" ברור היה שהמארחת הפועל חדרה עדיפה לאין שיעור על מכבי "מקס" חיפה המשתרכת בתחתית. לא כך חשבו המאמן מנהלל יצחק ינון וחבורתו. גם כאשר נהוראי בוסקילה כבש בפתיחה (10) ובעיקר כאשר חדרה איזנה (32), עדיין נותרה אופטימיות זהירה במחנה הירוק. ואז בוסקילה עקץ פעם נוספת (70) וכולם האמינו שניתן לצאת עם "משהו" מהמשחק. אמונה בת שלוש דקות. בתוך דקה (73,72) חדרה כבשה פעמיים, חוללה מהפך ושלחה את שחקני נהלל לביתם עם הפסד שישי בשבעת משחקיהם.


לפני כחודש, במשחק גביע, קבוצת ילדים א' מכבי חיפה גולדשנפלד הביסה ללא תנאי את מכבי צור-שלום קריית ביאליק 0:5. במגרש הביתי למחצה ב"קצף" קיוו שחקניו של המאמן משה עמרה שיוכלו לשחזר את ניצחונם ולצבור שלוש נקודות. כך נראו פני הדברים בדקה השלישית עת ניתאי אביטן כבש מקרוב. אלא שהפעם (דקה 16) האורחים אותתו שאין בכוונתם להיכנע בקלות. כדור קרן ננגח מראשו של הבלם ואיזן את התוצאה. משנפתחה המחצית השנייה, היתרון חזר לבעלי הבית. ג'אד שיבלי (38) ניצל הגבהה מימין ונגח בקלילות לרשת. כמעט בתזמון מושלם ובאותה דקה מהמחצית הראשונה (51) נכבש שער נהדר ממרחק והתוצאה הושוותה (2:2). נהלל לא המתינה יותר מדי, כעבור שלוש דקות חזרה להוביל מרגלי אייר אלקנתי ומכאן המתינה לשריקת הסיום. או-טו-טו נשמעה, שניות לפני כן הצליח בלם נוסף של צור-שלום לבעוט מקרוב פנימה ול"נקום" על מפלת הגביע- 3:3. את השבוע האחרון ירצו השחקנים בירוק לשכוח, במשחק השלמה ביום שלישי בפרדס-חנה הובסו על ידי מועדון הספורט המקומי 5:2. מאזן הפתיחה בארבעת המחזורים אינו מעודד, ניצחון, הפסד ושתי תוצאות תיקו כאשר בכל המשחקים כבשה וספגה. כרגע הקבוצה מרוחקת חמש נקודות מהפסגה.


 
מכבי "שמואל" חיפה (ילדים ב') ממשיכה את הפתיחה הלא מלהיבה וסיימה בתיקו חוץ (1:1) נגד הפועל כפר סבא. נועם שטייפמן הבקיע לזכות חיפה. קבוצתו של יורם בסר מדורגת עשירית וכבר בשלב מוקדם של העונה מרוחקת שבע נקודות מהמקום הראשון אותו חובקות מכבי נתניה ובית"ר טוברוק (12 נקודות).

כדאי לשחקני קבוצת ילדים ג' מכבי "עודד" חיפה להיכנס לויקיפדיה וללמוד על קבוצת שמשון תל אביב. פעם הייתה קבוצה בשם הזה בליגת העל שהוציאה מתוכה מספר שחקנים טובים. לא קל היה בשעתו לקבוצת הבוגרים של מכבי חיפה מול השמשונים, נציגי שכונת כרם התימנים בתל אביב. לילדים של חיפה הלך הרבה יותר קל במגרש הספורטק. קבוצתו של ירין איבגי ניצחה 1:14 והשלימה ארבעה ניצחונות ליגה רצופים וכיבוש 72 שערים לעומת 8 שספגו. חיפה, יחד עם בית"ר טוברוק ומכבי נתניה מוליכות את מחוז השרון עם מלוא הנקודות (12).


התחלתי עם אכזבות ב"קצף", מן הדין לסיים עם סוכריה. מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') שברה את שיא ההבקעות שלה בעונה זו, שוב על חשבון קבוצה הרצליינית. לפני שבועיים קבוצתו של מתן אלמליח ניצחה בשרון את מכבי הרצליה 0:14 והשבת גברה על הפועל עירוני הרצליה 2:19. שתי קבוצות, מכבי "ישעיהו" חיפה ומכבי פתח תקווה שסיימו ביניהן בתיקו, צמודות זו לזו ולהן עשר נקודות.