סיכום השבת במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סיכום השבת במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  שני , 02/12/2019

סיכום השבת במחלקת הנוער

סוף שבוע מגוון עבר על הקבוצות הצעירות של המועדון. קבלו סקירה של התוצאות, כובשי השערים והמצב בטבלאות ליגות הנערים, הילדים והטרום. צילום: ג'ו הירש, האתר הרשמי

זה אמור היה להיות פשוט והסתיים טוב במאמץ גדול. מכבי "עלמני" חיפה (נערים א' בליגת העל), מוליכת הטבלה, יצאה למשחק חוץ שלישי ברציפות, הפעם נגד קבוצת התחתית הפועל ניר רמת השרון (מקום 14). חניכיו של אברהם אבוקרט לא התרגשו כאשר המקומיים עלו ליתרון מבעיטת עונשין בדקה החמישית, בפרט כאשר "מלך השערים", ספיר רזון, לא חיכה יותר מחמש דקות כדי לאזן את המיני-הפתעה. למרות היתרון הברור על הדשא והיתרון המספרי בעקבות הרחקת שחקן מקומי (50), חיל התותחנים הירוק (34 שערים עד למשחק זה) התקשה לטווח ורק בדקה ה-80 הצליח המחליף מיכאל בן-עמי, שהוכנס רבע שעה קודם לכן, להטות את הכף לזכות קבוצתו שפתחה פער בן שלוש נקודות (24) מהפועל תל אביב והפועל רעננה (21). ניצחון שישי ברציפות.

אף פעם לא משעמם במשחקיה של קבוצת נערים א' מכבי "שמעון" חיפה מהליגה הארצית. קשה גם להמר על מבקיעי השערים לזכות הקבוצה אותה מאמנת ענבל נמני-קנפו. השבוע כבשו אורי פורת (פעמיים) ועידן עז שערי בכורה שלא הספיקו במשחק החוץ מול הפועל "עליה" כפר סבא המקדימה אותם. הסתיים בתיקו רב שערים 3:3, המשחק הראשון לאחר תשעה מחזורים שלא הושגה הכרעה במשחק של הקבוצה משלוחת נהלל. בדקה ה-17 כפר סבא כבר הוליכה 0:3 משלושה שערים בתוך חמש דקות (!). ואז אורי פורת (23) כבש ונדמה היה שמדובר בשער כבוד. עד למחצית הוסיף עידן עוז (37) שער שני שהלחיץ את המארחים והייתה להם סיבה לדאגה. כי פורת (51) הרעיד את רשתם בפעם השלישית וסחט נקודה שנראתה אבודה. בראבו.


בטוברוק, נתניה, נכנסים לכוננות גבוהה בכל פעם שקבוצה של מכבי חיפה, ולא חשוב באיזה גיל, מגיעה. כך קרה גם השבת במשחק בליגת העל לנערים ב'. מכבי "יהויכים" חיפה מהמקום השלישי ציפתה למשחק קשה מול החמישית בטבלה. התרחיש המוקדם התקיים במלואו. המקומיים מיהרו להבקיע כבר בדקה החמישית ובעיני רוחם חלמו על הפתעה. עידו אלמישלי לא ויתר, כבש את שערו העשירי ואיזן עד למחצית. אחריה נכנס לפעולה תום דריהם שהבקיע עד כה שער אחד ובבת אחת (79,56) שילש את מאזנו והעמיד את יתרון קבוצתו על 1:3. בתוספת הזמן המארחת צימקה והכובש הורחק אך קבוצתו של אמיר סופר שבה צפונה מדושנת בשלוש נקודות המאפשרות לה לעקוב מקרוב אחרי מכבי תל אביב (31) והפועל תל אביב (28). גם לחיפה מספר נקודות זהה.

מפגש צמרת אחר נערך בשרון. אף הוא לנערים ב', בליגה הארצית הצפונית. מכבי חיפה גולדשנפלד הרביעית באה להתארח אצל הפועל כפר סבא השנייה וספגה את הפסדה השלישי, השני ברציפות, מרגלי המארחת - 3:0. ההפסד הרחיק את קבוצתו של אריק מלכה מהפסגה, מרחק תשע נקודות.


אם בתום העונה יחסרו למכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" (נערים ג' במחוז המרכז) שלוש נקודות במאבק על התואר, שחקניה יוכלו להיזכר במשחק הביתי מול הפועל תל אביב. האחרונה הגיעה לעיר הכרמל ממעמד המוליכה שלא הפסידה ולו נקודה אחת וחיפה של אלירן מזרחי ארבה בתקווה ל"הרוג שתי ציפורים" במכה אחת. גם לנצח את המוליכה ובעיקר להיצמד אליה ולא לתת לה לברוח. דקות הפתיחה נטעו תקווה גדולה. אורי מרדכי העלה את המארחת ליתרון ומשנדמה היה שהמשימה תוכתר בהצלחה נכבש שער שוויון וגם הוא לא היה האחרון. ה"אדומים" חוללו מהפך, ניצחו 1:2 ושמרו על המקום הראשון. חיפה נדחקה למקום השלישי והיא מפגרת כעת בשש נקודות מהמנצחת.

כשהגיעו שחקני בית"ר טוברוק, בשכבת ילדים ב' למתחם ב"קצף", הביטו מגבוה על המארחת, מכבי "שמואל" חיפה שפתחה את העונה בצליעה. קבוצתו של יורם בסר, ששחקניה נראים עדינים לעומת חוסנם הגופני של שחקני היריבה מהמקום השני לא עשו חשבון ובמשחק הקרבה יוצא מהכלל הדהימו והביסו את הנתנייתים 0:5 מצמד שערים של נועם שטיפטמן (2), אלון ג'אנח, איתי סולומון וים כץ. אחרי שטוברוק נוצחה לראשונה וגם המוליכה מכבי נתניה הפסידה, ניתן לומר שחיפה חזרה להריח צמרת למרות שהיא עדיין במקום השמיני. הפער בין הראשונה למקום התשיעי עומד על ארבע נקודות בלבד.

חמישייה נוספת נולדה במזל-טוב לקבוצת מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב') אותה מאמן לירן אהרן. הקבוצה מהעמק לא התחשבה ב.מ.ס. רובי שפירא מהמקום הרביעי וגברה עליה ללא תנאי 0:5. המנצחת שומרת על מאזן נקי עם חמישה ניצחונות מחמישה משחקים ועם הפרש שערים מצוין 3:26 המקנה לה, נכון ליום ראשון בבוקר, את המקום הראשון. אם הפועל קריית שמונה תנצח במשחק ההשלמה, במקרה הגרוע ביותר חיפה/נהלל תיסוג למקום השני בגלל הפרש שערים נחות.


לכאורה, מקום ראשון מול הסגנית אמור להיות מפגש צמוד. אלא שמכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') של ירין איבגי חלפה בקלילות על פני מכשול גבוה בדמות בית"ר טוברוק וניצחה 2:12 כדי להישאר בפסגה לפחות בשבועיים הקרובים (בשבוע הבא גביע). מתחילת המשחק ה"ירוקים" נטלו את הרסן ובמשחק מצוין כבר הוליכו 0:8 לפני שהאורחים חיפשו לשמור על כבודם והשיבו בצמד. חיפה ראשונה עם מלוא הנקודות (15) כמו להפועל כפר סבא, מכבי נתניה אחריהן (13) וטוברוק שנוצחה לראשונה (12).

מכבי "ישעיהו" חיפה (טרום א') יצאה למשחק חוץ בכפר סבא וחזרה עם ניצחון 5:10 על הפועל המקומי. חניכיו של מתן אלמליח רגילים לשחק על משטחים סינטטיים אבל לא מתלוננים כשניתן להם לשחק על דשא. מנצחים גם וגם. בחלוף חמישה מחזורים עדיין בלתי מנוצחים.

סנונית ראשונה בגביע המדינה, והיא לא תמשיך לעוף. קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד הקדימה את מחזור הגביע שייערך בשבת הקרובה, נתקלה באגוז קשה לפיצוח בדמות הפועל פתח תקווה ולמרות הביתיות ב"קצף" נפרדה מהמפעל בהפסד 17:4. אמנם, קבוצתו של שמעון הרוש עדיין בלתי מנוצחת בליגה במחוז חוף אך גם שחקני אם המושבות מושלמים בליגת המרכז (מקום ראשון עם חמישה ניצחונות). האורחים היו טובים יותר והעפילו לשלב הבא.

בשבוע הבא הליגה תצא לחופשת גביע ובהגרלה נקבעו המשחקים הבאים:

נערים א': מכבי באר שבע- מכבי "עלמני" חיפה
              מ.כ. נווה-יוסף- מכבי "שמעון" חיפה
נערים ב': מכבי הרצליה- מכבי "יהויכים" חיפה
              מכבי עמק חפר- מכבי חיפה גולדשנפלד
נערים ג':  מכבי רחובות- מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף"
               מכבי "מקס" חיפה- הפועל רמת גן
ילדים א':  הפועל כפר סבא- מכבי "מיכאל" חיפה
               מכבי רחובות- מכבי חיפה גולדשנפלד
ילדים ב':  מכבי "שמואל" חיפה- מ.כ. קריית חיים
               מכבי חיפה גולדשנפלד- ניר רמת השרון
ילדים ג':  עירוני מודיעין- מכבי "עודד" חיפה
               מכבי חיפה גולדשנפלד- הפועל עפולה
טרום א':  אחי ביר אלמכסור- מכבי "ישעיהו" חיפה
              מכבי עירוני קריית אתא- מכבי "יואל" חיפה