היסטוריה מול האשדודים
EN threads facebook youtube instagram tiktok
היסטוריה מול האשדודים
מאת: יצחק הברמן, האתר הרשמי , |  שישי , 21/02/2020

היסטוריה מול האשדודים

רוקאביצה ביחס למלכי שערים בעבר, התוצאות באצטדיון הי"א בפרט ומול הקבוצה המאוחדת בכלל, משחקים גדולים בעיר הנמל ועוד סיפורים, מספרים ונתונים שרק היסטוריון המועדון איציק הברמן יכול לנפק לכם. תהנו!

בוידאו: תקציר הניצחון של מכבי באשדוד בעונה שעברה
 
מבלי לשים לב, מכבי חיפה רשמה השנה עד כה הישג שלא נזקף לזכותה מאז קום המדינה. מעולם לא קרה שה"ירוקים" כבשו במשחק אחד בלבד שער אחד בודד עד המחזור ה-23. וגם שער הניצחון לרשת הפועל חדרה עדיין משאיר את ה"שיא" בעינו. קבוצתו של מרקו בלבול הספיקה לכבוש 12 פעמים שלושה שערים ויותר, במחצית ממשחקי הליגה, אבל שער אחד הבקיעה רק מול בני יהודה (1:1) וחדרה, שניהם ב"סמי עופר". כובש השער, ניקיטה רוקאביצה הפך כבר מזמן ל"מלך סמי עופר" עם 26 השערים שהבקיע מאז שנחת בעיר הכרמל.

האוסטרלי של חיפה, שלא נחשב לזר בגלל נישואיו לאזרחית ישראלית, נמצא במרחק שער אחד בלבד משחקן זר אחר, האוקראיני סרגיי קנדאורוב, שהבקיע במדי מכבי חיפה 40 שערי ליגה, חלק בלתי מבוטל מהם בבעיטות עונשין. לעומתו, ניקיטה הרבה לכבוש יותר בשדה המשחק וכאמור, בהנחה שיכבוש השנה לפחות עוד פעמיים, יחלוף על פני סרגיי הזכור לטוב. כמות השערים של רוקאביצה (16) היא הגבוהה ביותר מאז עונת 2009/10 עת שלומי ארבייטמן זכה בתואר מלכות השערים כשלזכותו 28 שערים, מספר השיא במכבי חיפה השייך גם לאלון מזרחי מעונת 93/94. עם השער מול חדרה, ניתק ניקיטה מ"חללית כובשי 15 השערים במכבי". השאיר מאחור את צמד החלוצים ג'וני הרדי ושלמה לוי שכבשו 15 שערים בעונת 55/56. הגיע לרף השערים של משה סלקטר (16) וחלף על פני זאהי ארמלי (15), שניהם הבקיעו בעונת האליפות השנייה (84/85).

ראובן עטר, הקשר הנפלא ומאמנה לעתיד, הבקיע את מרבית השערים בעונת ה"דאבל" (90/91) וגם על פניו רוקאביצה חלף בשער אחד. עופר שטרית, שלא הבקיע את מנת השערים הגבוהה בקבוצה בעונת 95/96, הסתפק ב-15 שערים לעומת חיים רביבו (26) שזכה באותה שנה במלכות השערים. רוקאביצה גם הגיע למנת השערים של יוסי בניון בעונת 98/99 והשאיר מאחור את אלון תורג'מן של 2013/14 אשר הרשית 15 שערים.


ואם רוקאביצה מול מ.ס. אשדוד, הוא הכדורגלן היחיד מסגל השחקנים הנוכחי שהבקיע שער באצטדיון הי"א בעיר הנמל הדרומית. זה קרה בניצחון הליגה האחרון אשתקד באשדוד (0:1) משער שנכבש במחצית הראשונה. במגרש באשדוד מכבי מרגישה לא רע. מול המארחת כבר ניצחה 11 פעמים, הפסידה 7 ושמונה פעמים סיימה בתיקו. שלוש פעמים התוצאה 0:0 נרשמה באשדוד, פעמיים בשלהי ותחילת המילניום הקודם והחדש, בעונה הראשונה שבאשדוד החליטו על איחוד הקבוצות.

ניצחון מאתגר הושג בעונת 2002/03, העונה בה מכבי שיחקה לראשונה בתולדות הכדורגל הישראלי בבית האלופות. אחרי הפסד לבאייר לברקוזן הגרמנית האלופה נקלעה לפיגור משער של דוד רביבו. אדיר טובול המקומי סייע לאורחיו וכבש לשערו הוא. החבר של החבר, רוברט רגבר החזיר לאשדוד את היתרון שנמחק על ידי ואליד בדיר. לאבישי ז'אנו הירוק ניתנה הזדמנות לחולל מהפך, התעקש לבעוט פנדל אחרי שהחטיא אחד כזה מול הגרמנים, וגם הפעם השוער האשדודי יניב בן-ישי, הצליח להדוף. דווקא הבלם אריק בנאדו סגר את הסיפור עם שער ניצחון סמוך לסיום - 2:3.

במשחק האחרון של אותה עונה, מכבי חיפה ומכבי תל אביב נלחמו "ראש בראש" על הכתר. היה ברור מראש שמי שינצח בהפרש שערים גבוה יותר, יזכה באליפות. אשדוד התמלאה באלפי אוהדים ירוקים שהריחו אליפות שלישית ברציפות, אחרי השתיים עם אברהם גרנט. ואיזו חצי שעה ראשונה: צמד של עידן טל ומיכאל זנדברג ועוד שער של אדורם קייסי "הכתירו" את מכבי חיפה. כי באתה חצי שעה של 0:5 מכבי תל אביב עדיין לא כבשה מול הפועל פתח תקווה.


ואז, כבמטה קסמים, חיפה הפסיקה לכבוש, למרות שאשדוד הייתה חלשה ושבשורותיה שיחקו שלושה כדורגלני עבר שזכו עם חיפה באליפות המפוארת של 93/94-  סרגיי קנדאורוב, אלון חזן ושי הולצמן. האחרון כבש את שער הכבוד ועם 1:5, חיפה החמיצה תואר בעונה בה שלטה ורק מכירתו של יעקובו איגביני ופציעתו הקשה של ריימונדס ז'וטאוטאס במשחק מול מנצ'סטר יונייטד פגעה ביכולת השיוט הבטוח לאליפות.

עונה נוספת בה החיפאים ניצחו את אשדוד במגרשה, פעמיים באותה עונה (08/09) הסתיימה באליפות הראשונה של אלישע לוי. הפעם חיפה לא השאירה מקום להפתעות של הרגע האחרון. בראשון 1:3 משערים של טמבינקוסי פאנטיני, אייל גולסה ובירם כיאל לעומת שער מרגלי שי הולצמן בבעיטה מהנקודה הלבנה. חלוץ זה, שותף לאליפות החיפאית בעונה ללא הפסד, הווה "מאנחוס" בכל הקשור לשערים מול מכבי, ולא חשוב היכן שיחק. במדי אשדוד כבש 10 שערים לרשת של חיפה. במשחק השני, באפריל ולקראת סיום העונה, האלופים שבדרך הגיעו לאשדוד וניצחו ללא בעיות 0:3 משערים של שלומי ארבייטמן, ליאור רפאלוב וגוסטבו בוקולי.


הניצחון הלפני אחרון של חיפה באשדוד, בעונת 2012/13 עם ניצחון רב שערים 1:4. אייל גולסה וחן עזרא כבשו פעמיים, המקומי חאתם עבד אל-חמיד, שהספיק בינתיים להגיע לסלטיק הסקוטית, תרם שער ולפני שהבאזר הדמיוני נשמע ברחבי האצטדיון, בתוך דקה השלימו אייל משומר ואלון תורג'מן את המשימה.

עד היום, מאז כינונה של מ.ס. אשדוד ב-1999 השתיים נפגשו 52 פעמים והיתרון החיפאי ניכר (28 ניצחונות לעומת 9). 15 פעמים לא הושגה הכרעה וחיפה כבשה 88 שערים, אשדוד הסתפקה ב- 37. המגרש צר המידות יודע לייצר משחקים רווי שערים ואירועים כמו במשחק הראשון ב"סמי עופר" (3:3).