מכבי חיפה על המפה האקדמית הבינ"ל
EN threads facebook youtube instagram tiktok
מכבי חיפה על המפה האקדמית הבינ"ל
שלישי , 15/09/2020

מכבי חיפה על המפה האקדמית הבינ"ל

מאמן הכושר, אורי הראל, ניהל מחקר חשוב בנושא "ההבדלים הפיסיולוגיים בין שחקני נוער לבוגרים", אותו ערך במסגרת המועדון. המחקר פורסם בירחון המדעי האמריקאי THE SPORT JOURNAL

המועדון נחשב כפורץ דרך בתחומים רבים בכדורגל הישראלי. הפעם זכה המועדון להישג מכובד נוסף ולהכרה בין לאומית בתחום מדעי הספורט. במהדורה האחרונה של THE SPORT JOURNAL, ירחון מדעי אמריקאי, פורסם מחקר שבוצע על ידי מאמן הכושר של המועדון, אורי הראל.
הראל אחראי על ניטור ומעקב פיזיולוגי של השחקנים, באמצעים טכנולוגים ובמערכות מתקדמות של GPS.
המחקר בוצע בניהול מחלקת המחקר של המועדון, בראשותו של אורי הראל ובשיתוף פעולה עם פרופסור אלי כרמלי, מהחוג לפיזיותרפיה באוניברסיטת חיפה וד''ר לאל גרשגורן, מהמכללה למנהל בראשל''צ.
במהלך המחקר נבדקו הבדלים בדפוסים פיסיולוגיים בין שחקני נוער ובוגרים של המועדון. הראל, בעל תואר שני בנושא ניטור שחקנים באמצעים טכנולוגים, מבצע מעקב יומי בכל אימון ומשחק, אחרי עשרות נתונים פיזיולוגים של השחקנים, הקשורים בפרמטרים של דפוסי ריצה, תגובות פיזיולוגיות למאמץ והשקעת כוחות בקרקע. ניתוח הנתונים משמש את צוות האימון לבקרה, קביעת יעדים ועומסים והבנת מצבו הגופני של כל שחקן.
במסגרת זו, נעשים מחקרים שמטרתם להבין ולהשביח את תהליך האימון. מחקר מקיף, שבוצע לצרכים אלה במועדון, הוצג בשנה שעברה בקונגרס מדעי בברצלונה על ידי פרופסור כרמלי וזכה בפרס יוקרתי לעבודה מצטיינת. בשבוע שעבר, כאמור, המחקר פורסם בירחון המדעי שמתפרסם בארה''ב וזכה לחשיפה והכרה בין לאומית.
אורי הראל מציין כי מועדונים גדולים, דוגמת פורטו ומילאן, ידועים במחלקות המחקר שלהם וביכולת לבצע מחקרים מובילי דרך. היכולות של מכבי חיפה לבצע מחקרים שזוכים לפרסום והכרה בין לאומית, ממתגים את המועדון כבעל יכולת חדשנות בתחום הגופני ומהווים גורם חשוב בניסיון לצמצם את הפערים ברמת הכדורגל הבין לאומית. כאשר אין ספק שבעשור האחרון המרכיב הפיזיולוגי הופך לגורם משמעותי בנושא.