סוף השבוע במחלקת הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
סוף השבוע במחלקת הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  ראשון , 02/05/2021

סוף השבוע במחלקת הנוער

הליגות הצעירות נכנסות לישורת האחרונה, חלקן יפוצלו לפלייאוף עליון ותחתון. איציק הברמן על מחזור סופ"ש ואמצע השבוע של קבוצות המחלקה. צילום: ג'ו הירש האתר הרשמי

לדרבי הזה כבר אין חוקים משלו. בעבר הלא רחוק כל משחק בליגה לנערים א' בין מכבי "עלמני" חיפה ליריבתה העירונית, ריכז תשומת לב גדולה כקבוצות הדגל של המועדונים. כיום, לאדומים אין כלים להתמודד כשווים מול מכבי וכך זה נראה במגרשם הביתי בקריית-חיים. לקבוצתו של גיא בוגנים הספיקה מחצית מוחצת אחת, הראשונה, בכדי לצבור שלוש נקודות יקרות בדרך למשחקי הפלייאוף העליון. המפסידים ימשיכו להילחם על חייהם בליגת העל ולנסות למנוע ירידה. בנימין צאגה עם צמד שערים (35, 21) ונור עותמן (43) קבעו 0:3 במחצית ומכאן ואילך רגלם לא לחצה יותר על הדוושה. הפועל חיפה עוד יצאה בזול, כי באמצע השבוע נערך מחזור נוסף ומכבי הביסה במגרשה את בית"ר טוברוק 1:5, החמישייה השלישית ברציפות שחיפה כבשה. זיו בן-שימול, עידו אלמישלי, ענאן חלאילה, יונתן לייש ובנימין צאגה השתתפו בחגיגת השערים. מחזור אחד לסיום העונה הרגילה ומעבר לפלייאוף רותח, לא פחות מחמש קבוצות מבקשות את התואר לעצמן: הפועל תל אביב (38 נקודות), מכבי "עלמני" חיפה (37), הפועל באר שבע (34), מכבי תל אביב (33) ומכבי פתח תקווה (32). שנים לא נראה מחומש כזה בליגה לנערים.


עד לדקה ה-63 נדמה היה לשחקני הפועל נוף הגליל מתחתית הטבלה שיוכלו לשפר את מצבם. התוצאה נותרה מאופסת ואז החלו שחקני מכבי "שמעון" חיפה (נערים א' מנהלל המופיעים בליגה הארצית הצפונית) לטווח את שער אורחיהם. אריאל יוסף (63), מוחמד כנעאן (70), מוחמד סבאח (86) ומוחמד עדי (90) השאירו את הנקודות בבית, לפני שהקבוצה תחל את הופעתה בפלייאוף העליון. תוצאת תיקו מטורפת הייתה מנת חלקה של הקבוצה במחזור אמצע השבוע. חסרה מזל כדי לשוב ממשחק החוץ מול הפועל "עליה" כפר סבא עם מלוא שלוש הנקודות. בסיום 3:3 ובנהלל לא שמחו מתוצאת התיקו הראשונה שהשיגו השנה. המחצית הראשונה לא נראתה טוב מזווית הראייה של המאמן אריק מלכה. המארחים כבשו פעמיים, הוליכו 0:2 והיו בטוחים שהם בדרך להנחלת הפסד שני רצוף לירוקים. אלא שהתעוררות נהדרת גרמה לצמד שערים בתוך שש דקות, הראשון מרגלי מוחמד כנעאן המבקיע זה המשחק החמישי ברציפות, והשני של מוחמד סבאח (56). תשע דקות מאוחר יותר, סבאח חולל מהפך וכשנדמה היה שקבוצתו תנצח, ספגה שער משווה, עמוק בתוספת הזמן.
משימה לא פשוטה ניצבת בפני מכבי "יהויכים" חיפה (נערים ב' בליגת העל). עליה להתמודד בתוך שלושה ימים בליגה ובגביע, מול אותה קבוצה. מקרה דומה כמו לבוגרים שיתמודדו בתוך שלושה ימים מול מכבי תל אביב. לחניכיו של אלירן מזרחי אין את הצ'ופר לבחור היכן להשקיע יותר. בליגה הם צמודים למכבי פתח תקווה ומכאן שהיה עליהם לנצח את הפועל חדרה. בסיום המחצית הראשונה 0:0, בשנייה התעוררות רבתי והשערים נפלו בזה אחר זה. ירין לוי (59) פתח במצווה, סאלי פחימה הכפיל (70) ועילאי שושן (77) השלים את השלישייה. באמצע השבוע שעבר הירוקים יצאו למשחק חוץ קשה ביותר מול אחת המועמדות לתואר, הפועל תל אביב, ושבו עם נקודה בלבד. אלא שהסתבר שגם בה ישנה ברכה מאחר וגם מכבי פתח תקווה לא ניצחה. כך נותר האיזון בטבלת הליגה כאשר מכבי פתח תקווה נהנית מעדיפות בהפרש השערים. בתחילת המשחק האופטימיות החיפאית של המאמן אלירן מזרחי וחניכיו גברה עת הצליח הבלם ליסב עיסאת לכבוש בדקה השנייה (כבש השנה גם בקבוצת נערים א'), אלא שפנדל אשר נפסק לחובת חיפה נוצל בדייקנות והקבוצות חילקו את הנקודות. גם כאן ממתין לקבוצות פלייאוף מרתק. מחזור אחד לסיום הליגה הרגילה, צמרת הטבלה: מכבי פתח תקווה ומכבי "יהויכים" (35), הפועל תל אביב (32).


"סליחה שגנבנו נקודה". זה המסר שהעבירו שחקני קבוצת נערים ב' מכבי חיפה גולדשנפלד (ליגה ארצית צפונית) בסיום המשחק מול המוליכה, מכבי צור שלום. המארחת הוליכה משער עצמי של חיפה/נהלל, המאמן לירן אהרון זרק למערכה את יונה גיא וזה החזיר לו בשער שוויון מפתיע בתוספת הזמן. הנקודה הזאת, בתוספת לשלוש שהושגו באמצע השבוע מקדמות את הירוקים מהעמק אל הפלייאוף העליון, בתנאי שיצברו מספיק נקודות בארבעת המחזורים הבאים. כאמור, באמצע השבוע החולף ניצחון ביתי משכנע על הפועל "עליה" כפר סבא 1:4. יואב קלוזנר הזדרז להבקיע (9) והיתרון החזיק מעמד ח"י דקות שעה שהאורחים השוו. במחצית השנייה המארחת נהנתה משער עצמי של מגן אורח (60) ומכאן החליטה לסגור עניין ועשתה זאת באמצעות צמד של זיו שני (75) ועלי חלף (79).
קבוצת נערים ג' מכבי חיפה גולדשנפלד "קצף" התמוגגה מנחת,  פעמיים. לפני הכול ניצחון ביתי על מ.כ. "ירמיהו" חולון 0:8 (תוצאת שיא העונה) ומיד לאחר מכן בשורה משמחת מכיוון מכבי נתניה, שלא הצליחה לנצח. הפער בין קבוצתו של יורם בסר לשחקני עיר היהלומים צמח מחמש לשבע, תשעה מחזורים לסיום העונה. אוראל אלקלעי (צמד), ג'אד שיבלי, יונתן כהן, עדי צור, מורן ווהב, בר הרוש ואלעד אמיר (שני האחרונים עם שער בכורה) נטלו חלק במשתה השערים. לחיפאים 35 נקודות לפני מכבי נתניה (28).
אחרי ניצחון יוקרתי בשבוע שעבר על המובילה, הפועל חיפה, שחקני מכבי "מקס" חיפה (נערים ג' מנהלל) רצו להמשיך את המומנטום ולצבור שלוש נקודות נוספות. הצליח להם. בדקה ה-30 עוד נדמה היה שהאורחת, מכבי עמק חפר תפתיע, אחרי שעלתה ליתרון שהחזיק מעמד עד לסיום המחצית. אלא שחניכיה של המאמנת ענבל נמני-קנפו לא נבהלו ומיד אחרי ההפסקה התנפלו על שער האורחים וכבשו ארבעה שערים. רועי אביטבול פעמיים (53, 47), עלי אברהם (69) וטדסה הבטמו (72 בפנדל). שער חובה שני לא קלקל למנצחים את מצב הרוח. כעת הם מדורגים במקום השלישי במחוז השרון אחרי הפועל חיפה (32) ובית"ר טוברוק (26 ומשחק חסר). גם ל"מקס" מספר נקודות זהה.
עיניהם ומחשבותיהם של שחקני קבוצת ילדים א' מכבי "מיכאל" חיפה נתונים לעבר יום חמישי הקרוב. בשעה 19.30 יעלו למשטח הדשא של אצטדיון רמת גן וינסו להעפיל לגמר גביע המדינה על חשבונה של מכבי פתח תקווה. מקום שלישי במחוז השרון (חיפה) מול מקום שלישי במחוז המרכז (פתח תקווה). עד אז היה עליהם לחלוף על פני מ.ס. קדימה/צורן ועשו זאת בצורה חלקה - ניצחון חוץ 0:2 משערים של יואב קור ורואד סייף. בליגה, קבוצתו של בר כהן כבר לא תזכה בתואר, כעת המאבק הוא בינה לבית"ר טוברוק על הסגנות למכבי נתניה לה 31 נקודות. לרודפות אחריה שש פחות.
הספרה 3 מופיעה הרבה בחמשת משחקיה האחרונים של קבוצת ילדים א' (מחוז מרכז 1) מכבי חיפה גולדשנפלד. ניצחון על בית"ר תל אביב/בת-ים 3:6, הפסד 3:0 למכבי פתח תקווה, ניצחון 2:3 על עירוני מודיעין, הפסד 3:0 מול הפועל תל אביב והשבוע עוד שלישייה, ניצחון ביתי 1:3 על ניר רמת השרון. איתי שריקי, ירדן רמות ועילאי רמלר כבשו לקבוצתו של טל הנדלר המדורגת רביעית.
שלושה מחזורים לסיום העונה בליגה לילדים ב' במחוז מרכז 1 והמתח בשיאו. לא פחות מארבע קבוצות מתמודדות על הבכורה. מכבי "שמואל" חיפה של ירין איבגי יצאה למשחק חוץ מול אחת הטוענות לכתר ושבה ממנו עם נקודה אחת (השער: נועם מיינץ) שהזיקה למארחים והורידה אותם מהפסגה. מכבי תל אביב קפצה על המציאה (26 נקודות) וגם הפועל תל אביב (25). נתניה עם מספר נקודות זהה ול"שמואל" חיפה 24 נקודות במקום הרביעי.
אחרי שני ניצחונות בשבוע שעבר, קבוצתו של משה עמרה, מכבי חיפה גולדשנפלד (ילדים ב' ממחוז השרון) נאלצה לשוב מהוד השרון עם הפסד 4:1 להפועל המקומי. הקבוצה מדורגת חמישית.
למרות שאיבדה כל סיכוי להתברג במתמודדות על הבכורה במחוז מרכז 1, מכבי "עודד" חיפה (ילדים ג') שומרת על מתח בריא. אמנם היא במקום הרביעי אך קבוצתו של יניב לוגסי לא עשתה חשבון להפועל ראשון לציון והביסה אותה במגרש ב"קצף" בתוצאה 0:5. ניצחון שביעי.


דרמה גדולה מתפתחת במחוז השרון לילדים ג'. בעוד שלושה שבועות, במחזור האחרון, תתמודדנה בנהלל מכבי חיפה גולדשנפלד והפועל רעננה. לרוע מזלה של הקבוצה מנהלל, ממאזן משחקיה נעדר משחק שבוטל ולא יתקיים, עקב מזג האוויר. בכך נהנית רעננה, שסיימה השבוע בתיקו, מיתרון בן נקודה בלבד (27 לעומת 26). עד אז תנסה קבוצתו של שמעון הרוש לשמור על קשר עין עם המוליכה, כפי שעשתה בשבת עת יצאה למשחק חוץ וגברה על מכבי הרצליה 0:5.
שמחה כפולה בקבוצת טרום א' מכבי "ישעיהו" חיפה. ביום שלישי האחרון העפילה לחצי גמר הגביע על חשבונה של הפועל באר שבע,  1:4 מצמד שערים של אריאל דורה, יוגב אוחיון ודור מוסקוביץ. אגב, שער הכבוד של הדרומיים היה השער הראשון שקבוצתו של מתן אלמליח ספגה השנה במסגרת הגביע. בשבת משחק קשה ביותר מול מכבי פתח תקווה דרום, יריבתה לחצי הגמר (11 במאי) שהסתיים בתוצאה דחוקה, 0:1 לחיפה. המנצחים, עדיין ללא הפסד השנה, נהנים מההתקפה הפורייה בליגה וההגנה החזקה (6-44). כעת יהיה על החיפאים אשר מדורגים במקום הראשון (28 נקודות) להתרכז בשתי חזיתות. השנייה, מכבי נתניה (27) אורבת ובמחזור הסיום השתיים תיפגשנה בחיפה.
קבוצת טרום א' מכבי חיפה גולדשנפלד (נהלל) התארחה אצל הפועל כפר סבא וסיימה עמה בתיקו 1:1. קבוצתו של לירן סבג שביעית במחוז השרון.
מכבי "יואל" חיפה (טרום א' במחוז חוף) ממשיכה בעונה יוצאת מהכלל. לא פעם חזרנו על גילם הצעיר בשנה משאר הקבוצות, לא מפריע לקבוצתו של בני הרשקוביץ לקצור ניצחון תשיעי (רק תיקו אחד), האחרון שבהם בשבת על מועצה אזורית משגב 2:6. בטבלה שיפור. חיפה עלתה למקום השני (28 נקודות) על חשבון הפועל מטה אשר שהפסידה. בלי הפסדים, אבל עם שלושה משחקים פחות מאשר למוליכה מ.כ. קריית חיים.