צדוק מלכה: לא רציתי שייגמר 0:10
EN threads facebook youtube instagram tiktok
צדוק מלכה: לא רציתי שייגמר 0:10
מאת: יצחק הברמן , |  שבת , 13/09/2003

צדוק מלכה: לא רציתי שייגמר 0:10

האתר הרשמי של מכבי חיפה. באתר חדשות ועידכונים, מידע על מחלקות הנוער, מועדון האוהדים ורכישת כרטיסים.




ללא ספק, מאז שהוקמה הליגה הלאומית לנוער, בעונת 1983/84 לא ידעה תוצאה מהממת כפי שהשיגו היום נערי מכבי "שמואל" חיפה שהביסו את מכבי תל אביב, סגניתם מהעונה שעברה 0:8 ואותתו שגם השנה אין בכוונתם לוותר על התואר.
למכבי תל-אביב, שמחזיקה בשיא הזכיות בנוער, הייתה זאת טראומה מהסוג שטרם ידעה. למעט תבוסה במשחק חוץ מול הפועל פתח-תקווה (7:2) בעונת 1998/99 שום קבוצה לא הצליחה למוטט את הגנתה. כמו במפגש המפורסם בין הקבוצות הבוגרות (1988) בו הביסה חיפה את " אחותה" 0:10 כך גם הפעם קבוצת הנוער החיפנית.
עבור החיפנים, הדאבליסטים מהעונה שעברה, לא היה זה הניצחון הגבוה ביותר. מכבי תל אביב מצטרפת היום לשש קבוצות נוספות שספגו לפחות שמיניות מרגלי ה"ירוקים".
בעונת 1986/87 הביסה מכבי את הפועל 2:8 ב"דרבי" עירוני. בית"ר ירושלים ( 88/89) נוצחה 8:0 על ידי מכבי חיפה, הפועל רמת גן 9:3 בעונת 95/96 ומכבי אח"י נצרת ספגה ב"קצף" 10:1 לפני חמש שנים. בעונת 1998/99 ניצחה חיפה את מכבי פתח תקווה 2:8 במגרשה של האחרונה ובעונת 2001/02 הקורבן הייתה עירוני ראשון לציון( 8:1).



צדוק מלכה ראה מהצד את העשירייה

- צדוק, פתיחה חלומית ועוד נגד מי
" יש לנו קבוצה מצוינת שהגיעה מוכנה ונחושה למשחק קשה. אם להודות, לדבר כזה לא ציפיתי בחלום הכי ורוד שלי. כבשנו שער מהיר מאוד ואחר כך עוד שני שערים שעזרו למכבי ת"א להתפרק".
- איפה היית ב- 0:10 המפורסם בבוגרים ?
" ישבתי על הספסל. קשטן העדיף לתת לצעירים להשתתף במשחק".
- עברו לך אילו מחשבות לעודד את השחקנים, במחצית או לקראת הסוף, לשחזר את התוצאה ההיא ?
" לרגע לא. לא רציתי שהמשחק ייגמר בתוצאה 0:10 כי אני לא אוהב שהתוצאות גבוהות. בסך הכל שיחקנו מצוין והבחורים שאפו להוכיח במשחק הביתי הראשון העונה שהם קבוצה טובה. הבסיס של הקבוצה מושתת על 85 אחוזים של שחקנים המשחקים עונה ראשונה בנוער".



- אפשר לסגור את הליגה ?
" בכלל לא. עברו רק שני מחזורים, ישנן קבוצות טובות בליגה והעונה עדיין ארוכה. למזלנו, תפסנו את מכבי תל אביב ביום רע ולדעתי, גרמנו להיראות לא טוב. ברור לי שמהיום יהיה קשה יותר, כי ישפטו אותנו לפי התוצאה הזאת".
- מה הלאה ?
" למרות שאני מאמן את השחקנים האלה שלוש שנים ויודע את הפוטנציאל הגלום בהם, יש עוד הרבה עבודה בדרך. יסתכלו עלינו בזכוכית מגדלת ולו בגלל שאנחנו דאבליסטים. היום ערן לוי ירד לחזק אותנו וגילה יכולת גבוהה. באמת שלא ציפיתי ליכולת כזאת מול קבוצה שאמורה להתמודד איתנו על התואר".
- יכול להיות שניצלתם את המצב הביטחוני ואת העובדה שהמשטרה עסוקה ולא היה מי שיעצור אתכם ?
" לא צריך להגזים ולהיסחף. כייף לנצח את מכבי תל-אביב ועוד בתוצאה כזאת, אבל אני מבטיח שכבר באימון הקרוב ביום שני, השחקנים יחזרו לפרופורציות ויתחילו בהכנות למשחק בשבת נגד בית"ר טוברוק".



קונצרט לנוער

איש לא זכר את חילופי המשמרות בקבוצת הנוער החיפנית. לא פחות משמונה שחקנים סיימו גיל נוער, ואת רוב העמדות מאיישים שחקני קבוצת הנערים מכבי "יואל" יגר, אף היא דאבליסטית אשתקד.
משורות הקבוצה נעדרו שני שחקני מפתח, הבלם ליאור כהן נפגע בעצם הבריח במשחק האימון מול הקבוצה הבוגרת באמצע השבוע וייאלץ להיעדר כשישה שבועות, והחלוץ אושרי גיטא (אדום) שיחמיץ עקב כך הזדמנות פז לשבת על ספסל המחליפים הבוגרים מול בית"ר ירושלים.
את מקומם תפס ערן לוי, חלוץ הבוגרים, שלא יוכל לשחק בבוגרים עקב צבירת כרטיסים צהובים. לוי הוסיף המון צבע למשחק הקבוצה, ובעיקר ביטחון עצמי. הוא גם זה שכבש את השער הראשון. דקה 14 וליאור רפאלוב מתעתע בהגנת מכבי ת"א, מעביר כדור שטוח לערן לוי שקובע 0:1 מוקדם. אם לא בבוגרים, לפחות בנווער.
חלפה בקושי דקה. אילן טפרה, מגיבורי המשחק, פרץ והגביה משמאל, יוחאי אהרוני התמקם מצוין ושלח מהאוויר כדור עם כתובת מדויקת- 0:2 לחיפה.



הקונצרט נמשך. ערן לוי (18) מרים קרן והבלם שי מימון נוגח ללא בעיות- 0:3 וחצי מחצית עוד מצפה. בדקה ה- 32 כובש אהרוני את שערו השני. המגן הימני, עבדאללה ג`עאס, פורץ מאגפו ומבשל לבנו של כוכב העבר את השני האישי והרביעי הקבוצתי. בחלוף ארבע דקות מוחלף הכובש בגלל פציעה. נכנס עדן בן-בסט, חלוץ מצטיין נוסף.
חיפה לא נרגעת. ליאור רפאלוב (43) שולח כדור מ- 16 מ` פנימה ועם הבאזר למחצית קובע אילן טפרה ברגל שמאל- 0:6 לירוקים. ריח התבוסה מגיע עד תל אביב.
בדקה ה- 68 מוחלף ערן לוי במושיקו חלפון וזה, כבר בנגיעה הראשונה, מתרגם מסירה נפלאה של אילן טפרה לשער שביעי מול שער חשוף- 0:7 מדהים!
שש דקות לסיום משלים טפרה יום גדול לעצמו ולקבוצה וקובע 0:8 בבעיטה לחיבורים.
הרכב הקבוצה: אמיר אדרי, עבדאללה ג`עאס, שי מימון, מור ממן, טל מעבי, ליאור רפאלוב, ניצן בויירסקי, ארנון טמיר, אילן טפרה, ערן לוי, יוחאי אהרוני. שותפו: השוער נתנאל בן-דהאן, עדן בן-בסט ומושיקו חלפון.

בתום שני מחזורים שבה חיפה למקום הראשון. לזכותה 6 נקודות והפרש שערים פנטסטי (0:12) לפני הפועל תל אביב (1:8) בית"ר ירושלים (0:7) ראשון לציון (0:3) ומ.ס.אשדוד (2:4). לכל החמש מספר נקודות זהה.
עד היום כבשו לזכות חיפה: משה חלפון ויוחאי אהרוני (3) אילן טפרה (2) עדן בן-בסט, שי מימון, ליאור רפאלוב וערן לוי.

צדוק מלכה כבר היה נוכח בעשיריה. צילום: ראובן כהן
ערן לוי פורץ בין מגיני תל אביב. צילום: ראובן כהן.
גיא חיימוב ממכבי תל אביב מיואש. צילום: ראובן כהן
רוני לוי וצדוק מלכה אחרי השמיניה. צילום: ראובן כהן