צדוק מלכה יאמן את הנוער
EN threads facebook youtube instagram tiktok
צדוק מלכה יאמן את הנוער
מאת: יצחק הברמן , |  רביעי , 04/06/2003

צדוק מלכה יאמן את הנוער

האתר הרשמי של מכבי חיפה. באתר חדשות ועידכונים, מידע על מחלקות הנוער, מועדון האוהדים ורכישת כרטיסים.




צילום: ראובן כהן

צדוק מלכה (38), שחקן העבר של מכבי חיפה, יאמן בעונה הקרובה את ה"דאבליסטית", קבוצת הנוער של מכבי "שמואל" חיפה.
מינויו של מלכה למשרה הנחשבת יוקרתית במועדון, ממשיך מסורת ארוכה בה שחקני עבר מקבלים לידיהם את אימון הקבוצה שתפקידה לספק שחקנים לקבוצה הבוגרת.
השנה, בפעם הראשונה בתולדות המועדון, תהפוך מחלקת הנוער ליחידה הכפופה ישירות לקבוצת הבוגרים, ובכך יוכלו המאמנים הבכירים לעקוב מקרוב אחרי הכישרונות הצעירים.
מלכה נחשב לאחד המאמנים הותיקים במחלקת הנוער. בעשר השנים אותן החל באימון הקבוצה הצעירה ביותר (טרום א`) קצר שבע אליפויות רצופות וגביע אחד. קבוצתו הנוכחית, מכבי "יואל" חיפה (נערים א`) הגיעה השנה לשיאה כשזכתה ב"דאבל". היא סיימה את משחקי הליגה ללא הפסד וזכתה בגביע המדינה.
8 משחקני הקבוצה נמנו במהלך השנה על סגל נבחרת הנערים של ישראל, חמישה מהם ייצגו אותנו באליפות אירופה האחרונה: ליאור רפאלוב, מור ממן, עדן בן-בסט, שי מיימון והשוער גיל אופק).



צדוק מלכה עלה לשורות הבוגרים בעות 1983/84 ומיד בעונה הראשונה כבש 7 שערים. עד היום הוא השחקן היחיד שהצליח לכבוש כמות כזאת עם עלותו מהנוער.
מאוחר יותר עזב את קבוצת האם ועבר למכבי יפו, אבל חזר לחיפה והיה שותף לזכיה השלישית שלה באליפות עם המאמן אמציה לבקוביץ. בגיל 28 החליט לפרוש ממשחק פעיל ולהתרכז באימון במחלקת הנוער במכבי חיפה.

בתגובה למינויו מלכה אומר: " לא אסתיר שרציתי מזמן במשרה הזאת. אני שמח שזאת ההחלטה שהתקבלה. לדעתי, הבחירה נכונה כי גדלתי ושיחקתי בקבוצה. אני מודע לירושה שמשאיר לי רוני לוי, אבל כל מאמן שואף להגיע ל`טופ` ועבורי אימון קבוצת הנוער הוא הוכחה ראויה שמעריכים את עבודתי. בעונה הבאה מחצית מקבוצת הנוער תתבסס על שחקנים שיעלו מקבוצת הנערים אותה אימנתי והגיעה להישג מצוין, כשזכתה ב"דאבל" ולא הפסידה שנה שלמה. ברור לי שהמטרה בנוער היא לא רק לזכות באליפות אלא לטפח שחקנים לקראת שילובם בקבוצה הבוגרת. אני מאמין שנוכל להמשיך ולשלב בין שתי המטרות, כאשר מעל הכל, כמובן הכשרת השחקנים. אני מודה לראשי הקבוצה שנתנו בי אמון ואשתדל להצדיק את הבחירה".

צדוק מלכה. מאמן קבוצת הנוער של מכבי  ``שמואל`` חיפה.